تتانکس

علت ریزش بیت کوین امروز چیست؟ سقوط بیت کوین و ارزهای دیجیتال تا کی ادامه دارد؟

علت ریزش بیت کوین امروز، تا کی ادامه دارد؟ [به روزرسانی]

ریزش بیت کوین امروز می تواند عوامل زیادی همچون شرایط اقتصادی و تصمیمات نهادهای نضارتی مانند وزارت خزانه داری آمریکا و یا تصمیمات شدید دولت های بزرگ مانند کشور چین عنوان کرد. در این تحلیل قصد داریم به علت ریزش بیت کوین امروز و اینکه این سقوط تا کی ادامه دارد صحبت کنیم.

خبرهایی در مورد فروش بیت‌کوین توسط شرکت  اسپیس ایکس (SpaceX) و نگرانی‌ها درباره نرخ بهره‌ این ارز، شک و شبهه هایی ایجاد کرده است.

تحلیل‌گر بازار  ایتورو (eToro)، جاش گیلبرت، علت این کاهش قیمت امروز بیت کوین را به گزارشی از روزنامه  وال استریت اختصاص داد که نشان می‌دهد اسپیس ایکس (SpaceX) ممکن است بخشی یا تمام موجودی ۳۷۳ میلیون دلاری بیت‌کوین خود را فروخته باشد.

او گفت:

وقتی یک نام بزرگ در صنعت بیت‌کوین فروش انجام می‌دهد، به ویژه کسی با تأثیر مانند ایلان ماسک، این کار ممکن است فشاری بر قیمت ایجاد کند. این باعث افت ناگهانی قیمت در حدود ۲.۵ ساعت پس از انتشار گزارش آنلاین شد.

همچنین، گیلبرت نظریه دیگری را نیز ارائه داد که به تغییر سریع در احساسات بازار اشاره دارد، به دلیل انتظارات بازارهای عمومی از افزایش نرخ بهره آینده از فدرال رزرو آمریکا باشد.

تینا تنگ، یک تحلیل‌گر بازار، دیدگاه متفاوتی داشت و علت ریزش بیت کوین امروز را در افزایش نرخ بهره‌برداری اوراق خزانه دولتی دید. او توضیح داد که افزایش نرخ بهره‌برداری اوراق خزانه معمولاً کاهشی در نقدینگی بازار عمومی نشان می‌دهد.

به علاوه، او گفت که اگرچه بحران اِوِرگرند (Evergrande) ممکن است تأثیر غیرمستقیمی بر قیمت بیت‌کوین داشته باشد، اما نعتقاد دارد که این از جمله علل اصلی افت نیست و تأثیر بیشتری روی احساس نسبت به اقتصاد چین و سرمایه‌گذاران دارد.

با این وجود، مارکوس تیلن، رئیس بخش تحقیقات متریکسپورت (Matrixport)، ادعا کرد که خطر تخریب ارز یوان چینی ممکن است نقش مهمی در کاهش قیمت داشته باشد. او توضیح داد که بزرگترین ریسک ماکروی تخریب احتمالی یوان چینی است که در سطح ضعف‌ترین حد از سال ۲۰۰۷ در حال معامله است.

معامله گر ناشناسی هم بر این باور است که علت ریزش بیت کوین امروز می‌تواند ناشی از فروش بزرگ توسط یک بازیگر بزرگ باشد، که سپس باعث افزایش فشار بر مشتقات شود. بر اساس داده‌ها پلتفرم تحلیلی کوین گلس در بازه زمانی ۴ ساعت بعد از انتشار این اخبار، بیش از ۴۲۷ میلیون دلار لیکویید شدند. در حالی که، در طول ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۸۲۲ میلیون دلار پوزیشن های معاملاتی فیوچرز لیکویید شده اند.

از لحاظ قیمت، بیت‌کوین پس از کاهش قیمت ناگهانی، ۱.۲ درصد افزایش یافته است. در زمان انتشار این محتوا، بیت‌کوین با قیمت ۲۶,۶۱۹ دلار دست به دست می‌شد. قیمت بیت‌کوین به نظر می‌رسد تا حدی تحت تأثیر اخباری است که نشان می‌دهد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ممکن است به محصول صندوق قابل معامله فیوچرز اتریوم (Ethereum Futures ETF) تأیید دهد.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها