تتانکس

اسپوکی شیبا چیست و از کجا می آید؟ آینده اسپوکی شیبا به کجا می رود؟

اسپوکی شیبا چیست و از کجا می آید؟ آینده اسپوکی شیبا به کجا می رود؟

ارز دیجیتال اسپوکی شیبا نوعی شت کوین است که اخیراً در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد. این میم کوین نوعی بازی متاورس است که در آن شرکت کنندگان پس از برنده شدن در بازی توکن‌های غیر مثلی را به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی این رمزارز و آینده اسپوکی شیبا بپردازیم.

ارز دیجیتال اسپوکی شیبا چیست؟

ارز اسپوکی شیبا (Spooky Shiba) یکی از پروژه‌های جدید دیفای (Defi) است که برنامه‌هایی برای راه اندازی یک بازی مبتنی بر فناوری اپلیکیشن غیرمتمرکز به نام اسپوکی شیبا رویال بتل (Battle Royale) دارد. در وایت پیپر (Whitepaper) این پروژه، اشاره شده است که بازی اسپوکی شیبابا تم ترسناک طراحی شده است و مانند سایر بازی‌های کسب درآمد (Play To Earn) به کاربران خود فرصت‌های زیادی برای درآمدزایی ارائه می‌دهد.

ارز اسپوکی شیبا را می‌توان در دسته شت کوین‌ها (Shitcoin) قرار داد. شت کوین به رمزارز‌های گفته می‌شود که هیچ برنامه‌ها هدف خاصی برای توسعه شبکه آن وجود ندارد و اغلب توسعه دهندگان آن‌ها بعد از راه اندازی این رمزارزها، برنامه و اهدافی برای آن‌ها در نظر می‌گیرند.

بازی اسپوکی شیبا ویژگی‌ها و خدمات زیادی را در شبکه خود ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این شبکه، فناوری هولدر‌های آن است. این فناوری بیشتر به هولدر‌های توکن یوتیلیتی (Utility Token) توجه بیشتری دارد و به آن‌ها اجازه می‌دهد داستان بازی‌ها را تعیین کنند.

ارز اسپوکی شیبا یک بازار توکن‌های غیر مثلی (NFT) هم ارائه می‌دهد که در آن کاربران توکن‌های غیر مثلی خود را بعد از برد در بازی‌ها دریافت می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این شبکه، اسکرچ کارت (Scratchcard) است که بستری برای تعامل توکن‌های غیر مثلی و سایر توکن‌های شبکه به شمار می‌شود.

در این بازی، زمانی که کاربر مقداری توکن به ارزش حداقل ۱۰۰ دلار داشته باشد، توکن‌های غیر مثلی یا کارت‌های اسکرچ را دریافت کرده و می‌تواند به صورت روزانه از آن‌ها در بازی‌های خود استفاده کند.

در نهایت، کاربران با هر برد در بازی، صاحب چند توکن غیر مثلی دیگر خواهند شد. علاوه بر این، بخشی از هزینه تراکنش‌های شبکه به دارندگان توکن‌های اسپوکی شیبا تعلق می‌گیرد. پاداش هر کدام از دارندگان هم بر اساس توکن‌های غیر مثلی که در اختیار دارند تعیین می‌شود. در این شبکه توکن‌های غیر مثلی به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند.

  • رایج (Common)
  • کمیاب (Rare)
  • افسانه‌ای (Legendary)

توکن‌های رایج همان‌طور که از نامشان مشخص است، توکن‌هایی هستند که در شبکه را راحتی یافت می‌شوند و جزو توکن‌های غیر مثلی ارزان هستند. توکن‌های کمیاب، نسبت به توکن‌های رایج گران‌تر هستند و دریافت آن‌ها هم دشوارتر است. در نهایت توکن‌های افسانه‌ای را داریم که از همه گران‌تر هستند.

این پروژه یک توکن یوتیلیتی هم به نام (SPOOKYSHIBA) دارد که یک توکن مبتنی بر بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) است. بایننس اسمارت چین یک شبکه بلاکچین برای توسعه و ایجاد قراردادهای هوشمند است.

کاربرانی که می‌خواهند در بازی‌های اسپوکی شیبا شرکت کنند، برای ورود به شبکه لازم است که در ابتدا حتماً توکن‌های این شبکه را خریداری کنند. علاوه بر این، هر چه تعداد توکن‌های کاربران بیشتر باشد، پاداش آن‌ها و شانس برنده شدن کارت‌های اسکرچ هم بسیار بیشتر خواهد بود.

توسعه دهندگان اسپوکی شیبا برنامه‌هایی هم برای ایجاد پل اتریوم (Ethereum Bridge) دارد تا از طریق آن اسپوکی شیبا را به کاربران اتریوم معرفی کنند. با استفاده از پل اتریوم کاربران می‌توانند توکن‌های مبتنی بر بلاکچین بایننس را به بلاکچین اتریوم نیز منتقل کنند.

تاریخچه ارز دیجیتال اسپوکی شیبا

تیم پروژه اسپوکی شیبا شامل دو عضو اصلی به نام‌های لوگان پاول (Lowgun Paul) و جیمی (Jamie) می‌شود. لوگان پاول از مارس ۲۰۲۱ حضور فعالی در بازار ارز دیجیتال داشته است و پیش‌تر با تیم توسعه دهندگان شیبا اینو (Shiba Inu) و شیباکن (Shibaken) هم همکاری کرده است. جیمی هم مدیر مارکتینگ است که تا کنون کمک زیادی به پروژه اسپوکی شیبا کرده است.

وب سایت اسپوکی شیبا

کاربرانی که می‌خواهند به سایت اسپوکی شیبا مراجعه کنند می‌توانند از این لینک استفاده کنند. با بررسی سایت اسپوکی شیبا خواهیم دید که این بازی یک پروژه کسب درآمد است که روی بلاکچین بایننس اسمارت چین راه اندازی شده است.

توسعه دهندگان این پروژه نسبت به آینده ارز اسپوکی شیبا بسیار امیدوار هستند چرا که تا کنون این شت کوین در برخی وب سایت‌های محبوب جهان مطرح شده است. از جمله برخی از این وب سایت‌ها می‌توان به یاهو (Yahoo) و بیت کوین منجر (Btcmanager) اشاره کرد.

اقتصاد توکنی اسپوکی شیبا

حداکثر عرضه ارز دیجیتال اسپوکی شیبا ۱ کوینتیلیون است. نصف این مقدار بلافاصله به کیف پول‌های بدون بازگشت ارسال شده و سوزانده شد. به علاوه، ۱۳ کادریلیون هم بعداً به این کیف پول‌های بدون بازگشت ارسال شد.

با این حال، هزینه تراکنش و کارمزد در این پلتفرم کمی نامعلوم است. در وایت پیپر شیبا اسپوکی در مورد هزینه کارمزد گفته شده است که ۱۰ درصد از هر خرید یا فروش به عنوان هزینه تراکنش در نظر گرفته می‌شود. در نهایت، ۵ درصد از این مقدار به بازاریابی شبکه تعلق می‌گیرد و ۵ درصد باقی مانده به استخر‌های نقدینگی ارسال می‌شود.

با این حال، در وب سایت این شبکه، در مورد هزینه تراکنش گفته شده است که تنها ۷ درصد از خرید و فروش‌های کاربران به عنوان هزینه کارمزد در نظر گرفته می‌شود. از این ۷ درصد ۴ درصد به استخر نقدینگی تعلق می‌گیرد و ۳ درصد باقی مانده هم به استخر نقدینگی.

وب سایت توکن اسنیفر (Tokensniffer) هم در این باره می‌گوید که کارمزد شبکه اسپوکی شیبا در ابتدا ۱۰ درصد بود اما در حال حاضر این شبکه تنها ۷ درصد کارمزد برای انجام تراکنش‌ها دریافت می‌کند. احتمالاً وایت پیپر این شبکه به روز رسانی نشده است به همین دلیل هنوز هم در آن به ۱۰ درصد کارمزد اشاره شده است.

علاوه بر این، وب سایت توکن اسنیفر درباره توکن‌های اسپوکی شیبا گفته است که این رمزارز تنها ۴۲ درصد امن است و قرارداد‌های آن دارای گزینه‌ای برای حداکثر تراکنش قابل قبول نیست. این امر شبکه را در برابر حملات هانی پات (Honeypot) آسیب پذیر می‌کند.

ویژگی‌های ارز دیجیتال اسپوکی شیبا

در ادامه این مطلب به معرفی برخی مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد رمزارز اسپوکی شیبا (SpookyShiba) خواهیم پرداخت:

بازی اسکرچ کارت

اسپوکی شیبا یک بازی به نام اسکرچ کارت (Scratchcard) را راه اندازی کرده است که برای تعامل بازار توکن‌های غیر مثلی و توکن‌های کنونی اسپوکی شیبا ایجاد شد. دارندگانی که به ارزش ۱۰۰ دلار و بیشتر توکن اسپوکی شیبا در کیف پول خود دارند، به صورت خودکار در قرعه کشی‌های روزانه و هفتگی شامل خواهند شد.

در این قرعه کشی ها، کاربران در بازی اسکرچ کارت شرکت می‌کنند و در نهایت در صورت برنده شدن، پاداش خود را دریافت خواهند کرد. یکی از پاداش‌هایی که شرکت کنندگان ممکن است شانس برنده شدن آن را داشته باشند، شامل ۱۱۱ توکن غیر مثلی می‌شود.

دارندگان این توکن‌های غیر مثلی، می‌توانند در مجموعه‌ای از بازار‌های رویال شرکت کنند و حتی مشمول دریافت درصدی از هزینه تراکنش شبکه خواهند شد.

بازار توکن‌های غیر مثلی

نصف توکن‌های غیر مثلی موجود در شبکه اسپوکی شیبا، در بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT Marketplace) عرضه می‌شوند و قیمت اولیه فروش آن‌ها چند روز قبل از انتشار اعلام می‌شود. دسته‌های مختلف این توکن‌های غیر مثلی در رویداد‌های مختلف سال مانند هالووین عرضه می‌شوند.

بازار توکن‌های غیر مثلی اسپوکی شیبا

متاورس ترسناک

متاورس ترسناک (Horror Metaverse) یکی از برنامه‌های تیم توسعه دهنده ارز اسپوکی شیبا در آینده است. این پروژه، بستری ارتباطی برای اکوسیستم اسپوکی شیبا و جامعه آن است که در آن کاربران دور هم جمع شده و تعیین می‌کنند برای سفرهای وحشتناک دیگر به کدام قسمت متاورس بروند.

یوتیلیتی و سودمندی

توسعه دهندگان اسپوکی شیبا به صورت مداوم در حال توسعه و بهبود این شبکه هستند. آن‌ها در تلاش‌اند بابا بازاریابی اسپوکی شیبا آن را به سرمایه گذاران و کاربران بیشتری معرفی کنند. به علاوه، پلتفرم اسپوکی شیبا برنامه‌هایی برای انتشار پل اتریوم دارند که در آن می‌توان توکن‌های مبتنی بر بلاکچین بایننس را به بلاکچین اتریوم و برعکس ارسال کرد.

نمودار ارز اسپوکی شیبا

ارز اسپوکی شیبا در ژوئیه ۲۰۲۲ با قیمت ۰/۰۰۷۵ دلار به بازار جهانی عرضه شد. این رمزارز بافاصله روند صعودی در پیش گرفت و قیمت آن در عرض ۲۴ ساعت به ۰/۰۱۱ دلار افزایش پیدا کرد که بالاترین قیمتی است که ارز اسپوکی شیبا تا کنون به آن دست یافته است.

در نمودار ارز اسپوکی شیبا می‌بینیم که این رمزارز در اواخر ماه ژوئیه روند نزولی در پیش گرفت که تا اواسط ماه اوت ادامه یافت. در ماه اوت قیمت ارز اسپوکی شیبا طی یک روند صعودی به ۰/۰۰۹۵ دلار افزایش پیدا کرد. این رمزارز از ماه اوت تا کنون روند نزولی در پیش گرفته است و با نگاه کردن به اسپوکی شیبا قیمت لحظه‌ای آن به ما نشان می‌دهد که این رمزارز در حال حاضر با قیمتی پایین‌تر از ابتدای عرضه به بازار خرید و فروش می‌شود.

نمودار ارز اسپوکی شیبا

سؤالات زیادی در رابطه با آینده ارز اسپوکی شیبا وجود دارد. اگرچه پیش‌بینی‌های زیادی درباره آینده ارز اسپوکی شیبا در وب سایت‌های مختلف مشاهده می‌شود؛ اما این رمزارز هم مانند سایر ارز‌های دیجیتال پر نوسان و تا حدود زیادی غیرقابل پیش‌بینی است.

در حال حاضر همان‌قدر که انتظار می‌رود این ارز دیجیتال پیشرفت کند به همان اندازه هم پیش‌بینی می‌شود که ناموفق باشد. از این رو، بهتر است قبل از هر کاری به خوبی درباره آینده ارز اسپوکی شیبا تحقیق کنید.

خلاصه‌ای از آنچه در مورد آینده اسپوکی شیبا مطرح شد:

ارز اسپوکی شیبا یکی از شت کوین‌های جدید بازار است که توسط لوگان پاول و جیمی راه اندازی و منتشر شد. اسپوکی شیبا نه تنها فقط یک ارز دیجیتال بلکه یک بازی متاورس هم است که در آن کاربران با شرکت در بازی‌ها پاداش خوبی دریافت خواهند کرد.

کاربران برای اینکه اجازه شرکت در بازی‌ها را داشته باشند باید تعدادی از توکن‌های شبکه به ارزش ۱۰۰ دلار و بیشتر را در اختیار داشته باشند. در نهایت، کاربران با شرکت در بازی و برنده شدن پاداش خود را در قالب توکن‌های غیر مثلی دریافت می‌کنند و همچنین ممکن است برنده دریافت درصدی از کارمزد تراکنش شبکه هم شوند.

پاداش هر کدام از دارندگان هم بر اساس توکن‌های غیر مثلی که در اختیار دارند تعیین می‌شود. در این شبکه توکن‌های غیر مثلی به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند.

  • رایج (Common)
  • کمیاب (Rare)
  • افسانه‌ای (Legendary)
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها