تتانکس

زیر و بم ارز دیجیتال دش، آینده ارز دش در سال 2022 چگونه خواهد بود؟

زیر و بم ارز دیجیتال دش، آینده ارز دش در سال ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود؟

ارز دیجیتال دش (DASH) در واقع از ترکیب دو کلمه دیجیتال  و کش (Cash) ساخته شده است. قبل از ورود این رمز ارز به بازار ارز دیجیتال نام انتخاب شده برای آن اکس کوین بود، بعدها به دارک کوین و سپس به دش تغییر نام پیدا کرد. در این مقاله بیشتر در مورد ارز دش و آینده آن صحبت شده است.

ارز دیجیتال دش چیست؟

ارز دیجیتال دش یک نوع پول الکترونیکی نقد است که به صورت غیرمتمرکز و همتا به همتا می‌باشد. دش مانند بیت کوین متن باز بوده و از بلاک چین مشخصی استفاده می‌کند. ارز دیجیتال دش دارای بلاک چین متن باز و یک ارز رمز نگاری شده است.
این ارز را ایوان دوفیلد و کایلی هِگن  که دو توسعه دهنده نرم افزار بودند تولید و روانه بازار ارز دیجیتال کردند. ارز دیجیتال دش ویژگی‌هایی که دارد که باعث شده رقیب اصلی ارزهایی چون لایت کوین و بیت کوین باشد. از ویژگی‌های اصلی این رمز ارز می‌توان به تراکنش‌های فوری، تراکنش‌های خصوصی و حاکمیت غیرمتمرکز اشاره کرد.
تمام عملکردهای این ارز دیجیتال توسط دو سطح کنترل خواهد شد:

سطح اول: این شبکه توسط ماینرها ایمن شده و تمام تراکنش‌ها را درون یک زنجیره بلوکی می‌نویسند.

سطح دوم: این سطح توسط گره‌های اصلی ایجاد شده است، از این رو به ارز دیجیتال دش اجازه می‌دهد تا از توابع پیشرفته ارز دیجیتال استفاده کند.

بهترین کیف پول برای نگهداری رمز ارز دش

یکی از راه‌های نگهداری از رمز ارز دش، انتقال ارز خریداری شده به کیف پول است. کیف پول‌ها امنیت بالایی دارند از این رو احتمال هک شدن و از دست رفتن سرمایه‌تان بسیار کم خواهد بود. یکی از بهترین روش‌های نگهداری از ارز دش، استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری است. ترزور، لجر نانو اس و کیپ کی ازجمله کیف پول‌هایی هستند که این رمز ارز را پشتیبانی می‌کنند.
از کیف پول‌های دکستاپ می‌توان به دش کور (Dash Core) اشاره کرد. در این کیف پول دو قابلیت ارسال در لحظه و ارسال خصوصی  در دسترس هستند. از کیف پول‌های موبایلی که به راحتی روی نسخه اندروید و آی او اس (ios)  قابل نصب هستند می‌توان به تراست ولت،  جَکس (Jaxx) و کوینومی اشاره کرد.

تفاوت رمز ارز دش با بیت کوین در چیست؟

تفاوت اصلی این رو رمز ارز در الگوریتمی است که آن‌ها را استخراج می‌کنند. الگوریتم مورد استفاده ارز دش ایکس ۱۱ (X-11) است در حالی که بیت کوین از الگوریم  اثبات کار استفاده می‌کند. ارزهای دیجیتال دش و بیت کوین دارای سیستم عامل‌های بسیار متفاوتی هستند. در بلاک چین بیت کوین باید نودهای موجود تراکنش‌ها را تایید کنند. این امر ممکن است کمی زمان بر باشد و با کارمزدهای بالایی برای ارز دیجیتال همراه است.
در مقابل ارز دیجیتال دش از سیستم متفاوتی برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این موضوع می‌تواند موجب مشکل مقیاس پذیری تراکنش‌ها و تایید و اعتبار سنجی آن‌ها را حل کند.

معایب ارز دیجیتال دش

هر ارز دیجیتالی نمی‌تواند به طور کامل سوددهی داشته باشد و عاری از هرگونه عیب و نقصی باشد. ارز دیجیتال دش هم مانند دیگر ارزهای موجود در بازار دارای معایبی است. این معایب عبارتنداز:

  • عدم ردیابی تراکنش‌های ناشناس یکی از بزرگ‌ترین عیب ارز دیجیتال دش است.
  • به دلیل داشتن سابقه کمتر، میزان مقبولیت آن در جامعه هم به مراتب بسیار کم است. 

مزایای ارز دش

یکی از سریع‌ترین و قوی‌ترین ارزهای رمزنگاری شده در جهان، ارز دیجیتال دش است. این ارز با مزایای بسیاری همراه است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • ارز دیجیتال دش منبع مالی خوبی برای رشد و توسعه دارد، بودجه ماهانه این رمز ارز حدود ۲.۵ دلار خواهد بود.
  • در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکزتر است.
  • این ارز دیجیتال مشکلاتی چون مقیاس پذیری شبکه بیت کوین را ندارد.

قیمت لحظه‌ای دش

یکی از نکات مهمی که در زمان خرید دش یا فروش دش باید به آن توجه داشت، قیمت دش است. البته این موضوع تنها به خرید و فروش آن محدود نمی‌شود، بلکه در زمان سرمایه‌گذاری و تریدهای کوتاه مدت یا بلند مدت آگاهی از قیمت لحظه‌ای دش حائز اهمیت است.
کارشناسان و تحلیلگران با استفاده از نمودار و قیمت لحظه‌ای دش، می‌توانند تحلیل‌های این رمز ارز و میزان رشد قیمت یا نزول قیمت آن را پیش بینی کنند. این کار با استفاده از الگوهایی انجام می‌شود که با توجه به نوسان قیمت روی نمودار قیمتی آن شکل می‌گیرد.

فرآیند خرید دش و فروش دش چگونه است؟

ارز دش و آینده آن بسیاری را مجاب به خرید آن می‌کند و کرده است. خرید دش با بهترین قیمت و کمترین کارمزد از طریق صرافی ارز دیجیتال تتانکس امکان پذیر است.

ثبت نام در تانکس صرفاً اب یک شماره موبایل صورت می گیرد و برای احراز هویت سطح پایه و شروع به خرید ارز دیجیتال دش هم تنها به یک شماره کارت بانکی نیاز دارید. احراز هویت شما در لحظه تکمیل و می‌توانید وارد بازار خرید و فروش دش در دو بازار ریال و تتری شوید.

نحوه نگهداری و ذخیره رمز ارز دش

برای نگهداری از دش، باید از کیف پول‌هایی با امنیت بالا استفاده کنید. نگهداری ارز خریداری شده در صرافی‌های ایرانی یا خارجی کار نادرستی است. این صرافی‌ها در معرض هک شدن قرار دارند و این موضوع می‌تواند ریسک از دست رفتن سرمایه‌تان را بیش از قبل افزایش دهد. بدین ترتیب باید بلافاصله بعد از خرید هر ارزی آن را به کیف پول خود انتقال دهید. هر کیف پول ارز دیجیتالی، تنها برخی از ارزهای موجود در بازار را پشیبانی می‌کند. پس قبل از انتقال از پشتیبانی آن اطمینان حاصل نمایید.

آینده ارز دیجیتال دش

دش یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های موجود در بازار را دارد که از امنیت بالایی هم برخوردار است. دش تا به این لحظه توجه بسیاری از فعالان و سرمایه‌گذاران در بازار را به خود جلب کرده است. بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه ارز دیجیتال بر این باورند که این رمز ارز می‌تواند آینده بسیار خوبی داشته باشد.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها