تتانکس

آینده ارز دیجیتال فگ چه خواهد شد؟ آیا با رودمپ جدید می‌توان انتظار انفجار قیمت داشت؟

آینده ارز دیجیتال فگ چه خواهد شد؟ آیا با رودمپ جدید می‌توان انتظار انفجار قیمت داشت؟

ارز دیجیتال فگ (FEG) از پروژه‌هایی است که در جریان بالا گرفتن تب و تاب بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد و به واسطه هیجانات حاکم توانست که سرمایه گذارانی را به سمت خود جلب کند اما خب دوران خوش فگ با شروع زمستان ارزهای دیجیتال به پایا نرسید. در این مقاله از تتانکس به بررسی ویژگی‌های این ارز دیجیتال و همچنین آینده فگ خواهیم انداخت.

ارز دیجیتال فگ چیست؟

قبل از پرداخت به آینده ارز دیجیتال فگ بد نیست که بیشتر با معماری و نحوه کارک داین پروژه آشنا شویم. این رمز ارز بر روی بستر شبک‌های اتریوم و اسمارت چین بایننس طراحی شده است که قابلیت پشتیبانی هر دو شبکه را دارد. هدف فگ ایجاد معاملات غیر متمرکز است.

ارز دیجیتال فگ یک میم کوین و شاید هم شت کوین است که بر مبنای فناوری بلاکچین اتریوم (ERC-20) و شبکه هوشمند بایننس (BEP-20) راه‌اندازی شده است. آنچه این ارز دیجیتال را برای نگهداری جذاب کرده است، پاداشی است که توسط توسعه‌دهندگان برای هولدرها در نظر گرفته شده است. در ادامه بیشتر در این زمینه توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: کدام شت کوین را بخریم؟ معرفی بهترین شت کوین های آینده دار و آماده انفجار

شعار ارز فگ ساخته شده برای بهتر شدن است. توکن فگ دارای قابلیت کنترل عرضه می‌باشد به این شکل که، میزان عرضه حداکثری ۱۰۰ توکن در گردش روزانه دارد.

آینده ارز دیجیتال فگ به کجا خواهد رسید؟

در هر تراکنش مالیاتی به میزان ۱ درصد در میان دارندگان این توکن توزیع می‌گردد و ۱ درصد دیگر هم سوزانده می‌شود. در نتیجه، دارندگان انگیزه کافی برای ذخیره این ارز دیجیتال را پیدا می‌کنند. هر چه میزان عرضه کاهش پیدا می‌کند، توکن کمیاب‌تر، عرضه و تقاضا بیشتر می‌شود. در همین راستا برخی از مهم‌ترین اهدافی که توسعه دهندگان این پروژه برای راه‌اندازی آن عنوان کرده‌اند، عبارت‌اند از:

  • ایجاد امنیت بالاتر برای کاربران
  • افزایش کارآمدی پروژه‌های دیفای
  • ایجاد سیستم پاداش‌دهی کارآمد برای اعضای پروژه

تاریخچه ارز دیجیتال فگ توکن

این توکن، برای اولین بار در فوریه سال ۲۰۲۱ در زنجیره هوشمند بایننس و اتریوم خرید و فروش شد. با توجه به اینکه حداکثر عرضه در گردش این رمزارز معادل ۱۰۰ کوادریلیون تخمین زده شده، هر کوین فک ارزش کمی دارد و با وجود رشد مداوم قیمت این ارز، الان با قیمتی معادل کسر کوچکی از یک دلار آمریکا به فروش می‌رسد.

در مورد تیم بنیانگذار ارز دیجیتال فگ باید عرض کنیم که این تیم از افراد ناشناس تشکیل شده و البته این موضوع برای تعدادی از سرمایه گذاران یه هشدار تلقی می‌شود.

از زمانی که این ارز معرفی شده تا به حال، توکن سوزی‌های گسترده ای در شبکه آن صورت گرفته است. بر اساس اطلاعات وب سایت  رسمی این پروژه، تقریباً ۵۸ کوادریلیون توکن در شبکه اتریوم و ۵۶ کوادریلیون توکن در شبکه بایننس اسمارت چین در طی فرآیند توکن سوزی، سوزانده و از دور خارج شده اند.

در ابتدای ماه فوریه سال ۲۰۲۱ و هم‌زمان با معرفی توکن اف ای جی در بازار، قیمت ارز دیجیتال FEG Token کمتر از ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۲ دلار بود. اما این قیمت با روندی آهسته تا ماه می همین امسال افزایش یافت و در نهایت در ۱۲ ماه می به نخستین و چشمگیرترین پیک قیمت خود معادل ۰/۰۰۰۰۰۰۰۳۷۹۳ دلار دست یافت.

پس از آن قیمت فگ توکن رو به کاهش گذاشت و در بیست و سوم همان ماه قیمت FEG Token تا مبلغ ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۵۴۸۵ دلار سقوط کرد. از آن پس نیز قیمت اف ای جی متحمل نوسانات شدید و متعدد گشت تا اینکه در ابتدای ماه آگوست ۲۰۲۱ به مقدار ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۴۴۰۷ رسید. برای بررسی بهتر روند تغییرات قیمت توکن FEG بهتر است نگاهی به نمودار قیمت این ارز دیجیتال بیندازید.

این موضوع باعث شده که حداکثر عرضه ۴۲ کوادریلیون توکن در شبکه ارز دیجیتال اتریوم و حدود ۴۴ کوادریلیون توکن در BSC باقی بماند.

مهم‌ترین ویژگی‌های ارز دیجتال فگ چیست؟

مهم‌ترین ویژگی‌ها فگ قصد دارد به آن دست پیدا کند و به نحوی آینده خو درا تضمین کند، تبدیل شدن به یک توکن ضد تورمی است. در هر صورت می‌توان مهم‌ترین ویژگی‌های پروژه فگ را در چند مورد زیر خلاصه کرد.

  • یک درصد از کارمزد معاملات بین دارندگان توکن فگ توزیع می شود.
  • در هر تراکنش، یک درصد سوزانده می‌شود که این امر سبب افزایش ارزش فگ خواهد شد.
  • این ارز دیجیتال کاملاً غیرمتمرکز است و هیچ مالکی ندارد.
  • یکی از اهداف ایجاد پروژه فگ، کمک به امور خیریه است.

رودمپ فگ، کمی تا مقداری عجیب و غریب

فگ به عنوان یک میم کوین یا شاید هم شت کوین، رودمپ و برنامه‌های عجیب و غریبی را برای آینده خود تدوین کرده است که در زیر چند مورد از آن‌ها آورده شده است:

  • لیست شدن در صرافی‌های معتبر و معروف از جمله، هات بیت، یونی سوآپ و…
  • ایجاد کمپین تبلیغاتی و توسعه اکوسیستم
  • عرضه نرم‌افزار در گوگل پلی
  • طراحی و راه‌اندازی ابزارهای معاملاتی
  • ارائه نسخه‌های بروز شده و نرم‌افزارها با قابلیت‌های جدید
آینده ارز دیجیتال فگ به کجا خواهد رسید؟

مهم‌ترین محصولات فگ چیست؟

پروژه فگ تا به امروز ۴ بستر و محصول روانه بازار کرده است که در زیر هر یک از آن‌ها معرفی شده اند.

صرافی فگ اکس

صرافی  فگ اکس (fegex) با هدف برطرف کردن مشکلاتی که در برخی از صرافی‌های مشابه مانند یونی سواپ و پنکیک سواپ وجود دارد، راه‌اندازی شده است. در این صرافی که به طور مداوم در حال به‌روزرسانی و افزایش قابلیت‌ها است، ارز فگ به عنوان یک ابزار کلیدی در پرداخت کارمزد تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صرافی غیر متمرکز ویژگی‌های مختلفی دارد که برخی از مهم‌ترین خصوصیات آن عبارت‌اند از:

  • این صرافی در حال حاضر از بلاک‌چین‌های اتریوم و بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌کند. همچنین در حال برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از شبکه‌های پالیگان، فانتوم و آوالانچ نیز است.
  • کارمزد تراکنش‌ها در این صرافی بسیار کم است.
  • در این صرافی می‌توانید در ازای استیک کردن ارز feg به درآمدزایی بپردازید.
  • برای تشویق افراد به معامله بیشتر در صرافی، گاهی اوقات هزینه گس تراکنش‌ها به حساب آن‌ها بازگردانده می‌شود.

توکن رپد فگ

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در پروژه فگ در اختیار کاربران قرار گرفته است، رپد کردن توکن‌ها است. شاید این سؤال برای شما به وجود بیاید که منظور از رپد کردن توکن‌ها چیست. همان‌طور که می‌دانید هر ارز دیجیتال روی یک شبکه بلاک‌چین خاص راه‌اندازی شده است. در حالت عادی نمی‌توان توکن یک شبکه را به شبکه دیگر منتقل کرد. منظور از رپد کردن توکن این است که با ایجاد تغییراتی جزئی، امکان اتصال شبکه‌های بلاک‌چین مختلف به یکدیگر فراهم شود و از این طریق بتوان توکن را از یک شبکه به شبکه دیگر منتقل کرد.

پلتفرم فگ ترک

این نرم‌افزار برای هولدرهای ارز فگ راه‌اندازی شده است. به کمک این نرم‌افزار می‌توانید اطلاعاتی مانند بالانس و ارز ذاتی توکن‌ها، تعداد توکن‌های سوزانده شده، تعداد توکن‌های در گردش، پیش‌بینی پاداش نگهداری توکن و … را به صورت لحظه‌ای مشاهده کرد. همچنین در این نرم‌افزار جدیدترین اخبار و برنامه‌هایی که پیرامون این پروژه در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر مطرح می‌شود، قابل مشاهده است.

پلتفرم فگ فاست

این نرم‌افزار برای تشویق دیگر فعالان بازار ارزهای دیجیتال برای ورود به پروژه فگ راه‌اندازی شده است و از طریق اهدای جایزه به افراد سعی دارد تا آن‌ها را به فعالیت در این پروژه ترغیب کند.

اسمارت سواپ و اسمارت دیفای در فگ چیست؟

ویژگی اسمارت سواپ این امکان را به تریدرها می‌دهد تا زمانی که از موجودی داخلی اسمارت سواپ استفاده می‌کنند، بدون پرداخت مالیات ۲ درصدی شبکه به ترید کردن بپردازند. همچنین در این ویژگی، هر توکن رپد با کارمزد ۱ درصد معامله خواهد شد که در صورت معامله با اسمارت سواپ این میزان تا ۴۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های شبکه ارز فگ، اسمارت دیفای است. اسمارت دیفای به کاربرانی که قصد تولید یک توکن جدید را دارند امکان تولید یک رابطه کاربری را می‌دهد تا با توسل به یک دارایی، پشتوانه ای برای آن‌ها در این توکن ایجاد شود. همچنین کاربران می‌توانند بین دارایی اصلی و رپد توکن‌ها ترید کنند. علاوه‌بر این ویژگی، شبکه فگ امکان یک پروتکل وام با نام اسمارت لند را به کاربران می‌دهد که در ازای وثیقه خود که از جنس ارزهای دیجیتال است وام دریافت کنند.

ارز فگ در کدام صرافی‌ها لیست شده است؟

بهترین صرافی‌ها برای خریدوفروش ارز فگ، یونی سواپ (Uniswap) و پنکیک سواپ (PancakeSwap) هستند. البته صرافی‌های معتبر دیگری هم وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید به‌طور مستقیم اقدام به خرید یا فروش ارز فگ کنید. در ادامه برخی از صرافی‌های خارجی که از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند را نام می‌بریم:

  • صرافی یونی سواپ (Uniswap)
  • صرافی پنکیک سواپ (PancakeSwap)
  • صرافی آیو (io)
  • صرافی هات بیت (Hotbit)
  • صرافی شیبا سوا پ (ShibaSwap)
  • صرافی ایپ سواپ (ApeSwap)
  • صرافی دیکوین (Decoin)

معایب ارز دیجیتال فگ چیست؟

ارز دیجیتال فگ به عنوان یک پروژه جدید و کوچک نقاط ضعفی دارد که باید قبل از سرمایه گذاری  به آن دقت کرد.

  • مقیاس پذیری متوسط و هزینه زیاد کارمزد تراکنش‌ها به دلیل پروتکل پلتفرم اتریوم
  • پروژه‌های دیفای تحت بلاکچین اتریوم مشکلات امنیتی دارند که نیاز به بازنگری در پروتکل وجود دارد و صرافی‌ها را محدود می‌کند.

آینده ارز دیجیتال فگ به کجا خواهد رسید؟

صحبت در مورد آینده یک ارز دیجیتال آن هم یک شت کوین در بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال، کار سختی است و ارائه پشیش بینی قیمت یک پروژه در اصل کار اشتباهی است.

پروژه ارز دیجیتال فگ یکی از پروژه‌های دیفای بازار ارز دیجیتال می‌باشد که، موفقیت و پیشرفت چشمگیری را در ابتدای حضور خود توانست کسب کند.

 از مهم‌ترین مشکلاتی که در سر راه این پروژه قرار دارد، ناتوانی در جذب سرمایه گذار در این پروژه است. همچنین، پروژه فگ دارای تکنولوژی قوی در زمینه پشتیبانی نیست. این مسئله باعث تردید نسبت به آینده این ارز دیجیتال در میان بسیرای از کاربران می‌شود.

با توجه به این توضیحات، فعالان در حوزه  بازار ارز دیجیتال بر بازده قیمتی این ارز در بلند مدت حساب ویژه‌ای باز کرده اند. پیش‌بینی‌های زیادی در خصوص آینده ارز فگ صورت گرفته است که در ادامه چند مورد از آن ذکر شده است:

۰٫۰۰۰۰۰۰۰۴ دلار

قیمت تا اواخر سال ۲۰۲۱

۰٫۰۰۰۰۰۰۰۵ دلار

قیمت تا پایان سال ۲۰۲۲

۰٫۰۰۰۰۰۰۱دلار

قیمت تا اواخر سال ۲۰۲۶

۰٫۰۰۰۰۰۰۲۲دلار

قیمت تا پایان سال ۲۰۲۸

سخن آخر

فگ در حال طراحی مجدد شیوه ساختار امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. فگ بر تغییر شکل و تکامل نحوه عملکرد کامل دیفای متمرکز است و درعین‌حال قوی‌ترین اکوسیستمی را که برای پیشرفت‌های دیفای طراحی شده است ارائه می‌کند.

ایده اصلی پشت توکن فگ ارائه یک شبکه است که بر روی بلاکچین اتریوم (ERC-20) و زنجیره هوشمند بایننس (BEP-20) عمل می‌کند. مسیر روبه‌جلو برای فگ  با نوسانات بازار تعیین می‌شود، اما مدلی که روی آن اجرا می‌شود آن را موفق می‌کند.

فگ در هر معامله ۲ درصد کارمزد دریافت می‌کند که یک درصد آن بین همه دارندگان توزیع می‌شود و یک درصد دیگر برای سوزاندن توکن‌های فگ به کار می‌رود. با کاهش عرضه در گردش، تقاضا برای توکن افزایش می‌یابد. این رابطه یک مدل عرضه و تقاضا را تشکیل می‌دهد. هیچ محدودیتی برای اینکه چه تعداد توکن را می‌توان سوزاند وجود ندارد.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها