تتانکس

بیت کوین چیست و از پادشاه ارزهای دیجیتال چه می‌دانیم؟

بیت کوین چیست و آیا هدف شبکه آن موفق خواهد شد؟ به زبان ساده با مثال

بیت کوین چیست و آیا می‌توان روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد؟ مزایای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین چیست؟ افرادی که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند یا به تازگی با این حوزه آشنا شده‌اند، شناخت بیشتری نسبت به بیت کوین (BTC) و دیگر ارزهای دیجیتال دارند. در ادامه این مطلب با دیگر مباحث چون ارز دیجیتال بین کوین چیست، خرید بیت کوین، فروش بیت کوین، قیمت لحظه ای بیت کوین و…. آشنا خواهید شد. پس تا انتها با ما همراه باشید تا به پاسخ تمامی سوالات ازجمله رمز ارز بیت کوین چیست، دست یابید.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یکی از انواع کریپتو کارنسی‌ها یا ارزهای دیجیتال است. این رمز ارز به صورت غیرمتمرکز در شبکه بلاک‌چین فعالیت می‌کند. برای تولید این رمز ارز از دستگاه‌هایی استفاده می‌شود که مصرف برق بسیار بالایی دارند، از این رو بسیاری از کشورها تولید این رمز ارز را مخرب می‌دانند و در این حوزه فعالیت نمی‌کنند.

در حال حاضر در دنیای ارزهای دیجیتال، رمز ارزهای بسیاری وجود دارد که بیت کوین یکی از شناخته شده‌ترین و معتبرترین رمز ارزها معرفی شده است. این رمز ارز درست در سال ۲۰۰۸ توسط فردی ناشناخته به نام ساتوشی ناکاموتو به جهان عرضه شد. هویت ساتوشی ناکاموتو همچنان ناشناخته است و تنها هدف او از این کار ذخیره پول و انتقال امن پول در جهان می‌باشد.

بیت کوین یک نوع پول دیجیتال است که برخلاف پول‌های رایج فیات مانند دلار، یورو، ریال و… که توسط بانک مرکزی کنترل می‌شود، به هیچ عنوان تحت کنترل نیست. ماهیت بیتکوین به صورت دیجیتال و کامپیوتری است و توسط کامپیوترهای بسیاری اداره می‌شود. افراد با توجه به قیمت لحظه ای بیت کوین روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.
شاید این سوال برای شما هم مطرح شود که بلاک‌چین بیت کوین چگونه کار می‌کند؟
در پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا با مفهوم بلاک‌چین آشنا شوید. در واقع بلاک چین بعد از اینترنت یکی از بزرگ‌ترین اختراعات بشر به شما می‌رود.
بیت کوین یک دارای با ارزش است، از این رو باید محلی برای ذخیره دارایی و سرمایه خود داشته باشد. ساتوشی ناکاموتو برای اینکه بتواند مانع از ورود سیستم بانکی به این بخش شود، بلاک چین را معرفی کرد.
بلاک چین یک شبکه غیرمتمرکز است که تمام تراکنش‌ها در آن ذخیره می‌شود، تنها یک نسخه از آن در اختیار کاربرانی قرار می‌گیرد که در این حوزه فعالیت می‌کنند. این کاربران به هیچ عنوان قادر نیستند که این بلاک چین را کنترل کنند و صرفاً برای نشان دادن میزان سرمایه‌گذاری آن‌ها می‌باشد.

انجام هر تراکنشی در این شبکه نیاز به تایید اعضای شبکه دارد و تا زمانی که این کار انجام نشود هیچ تراکنشی با موفقیت ثبت نخواهد شد. با ارسال تراکنش، اعضای شبکه آن را بررسی می‌کنند که آیا هویت فرد مشخص شده است؟ موجودی کافی برای انجام این تراکنش دارد یا خیر؟ در صورت معتبر بودن آن را تایید می‌کنند.

مزایا و ویژگی‌های ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

هر ارز دیجیتالی دارای مزایا و ویژگی‌های خاص خود می‌باشد. این مزایا و ویژگی‌ها باعث محبوبیت و برتری رمز ارزها نسبت به یکدیگر می‌شود. بیت کوین به دلیل مزایا و ویژگی‌های خاصی که دارد به عنوان یک رمز ارز محبوب در دنیای ارز دیجیتال شناخته می‌شود. اما مزایا و ویژگی‌های بیت کوین چیست؟

  • بیت کوین از کدهای بسیار سخت و پیچیده‌ای ساخته شده است، این امر ریسک ورود به آن و هک کردن بیت کوین را غیر ممکن می‌کند.
  • بیت کوین از قدرت نقد شوندگی بسیار بالایی برخوردار است. در واقع هر زمان و در هر شرایطی که بخواهید می‌توانید این دارایی را نقد کنید.
  • یکی از مزایای خرید این رمز ارز، حذف واسطه‌ها بوده است. بیت کوین با حذف واسطه و عدم تاثیرپذیری از عوامل درونی و بیرونی، به عنوان یک رمز ارز محبوب شناخته شده است. این رمز ارز می‌تواند با وصل کردن خریدار به فروشنده به صورت مسقیم تمام واسطه‌ها را از بین ببرد.
  • این ارز دیجیتال در بستر بلاک چین فعالیت می‌کند و همین موضوع باعث شده تا برای انجام معاملات، نیاز به تایید ماینرها و دیگر اعضا داشته باشید. از این رو انجام معاملات تقلبی و تکراری در آن وجود ندارد.
  • در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال این رمز ارز دارای کارمزد بسیار کمتری است. کارمزد آن زیر یک دلار می‌باشد.
  • با توجه به حجم بالای معاملات بیت کوین و قدیمی بودن این ارز، تقریباً تمام کیف‌پول‌های ارز دیجیتال آن را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.
  • به دلیل نامشخص بودن هویت خریداران و فروشندگان، معاملات این رمز ارز از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در هر لحظه می‌تواند تحت شرایط مختلف تغییر کند. از این رو بهتر است در زمان خرید و فروش، قیمت لحظه ای بیت کوین را از سایت‌های معتبر چک کنید.

فرآیند خرید و فروش بیت کوین به چه صورت است؟

برای خرید بیت کوین ابتدا باید یک صرافی معتبر انتخاب کنید. صرافی می‌تواند از بین صرافی‌های معتبر ایرانی یا خارجی انتخاب شود. این موضوع بستگی به احراز هویت فرد دارد. سعی کنید صرافی را انتخاب کنید که از امنیت بالایی برخوردار باشد.

احراز هویت خود را انجام دهید تا مورد تایید صرافی قرار بگیرید و بتوانید خرید بیت کوین یا فروش بیت کوین را انجام دهید. سپس کیف پول مورد نظری که از امنیت بالایی برخوردار است و می‌تواند ارزهای مورد نظرتان را تحت پوشش قرار دهد انتخاب کنید. در ادامه در رابطه با نحوه خرید بیت کوین، فروش بیت کوین اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

خرید بیت کوین

خرید بیت کوین در صرافی ایرانی با صرافی خارجی متفاوت است. برای خرید بیت کوین از صرافی خارجی نیاز به کارت‌های اعتباری بین‌المللی چون پی پل، پرفکت مانی و… دارید. در حال حاضر به دلیل تحریم‌های ایجاد شده علیه ایران امکان خرید بیت کوین به صورت مستقیم وجود ندارد. شما باید این کار را به صورت غیرمستقیم انجام دهید که می‌تواند کارمزد بسیار بالایی داشته باشد.
اما خرید بیت کوین در صرافی ایرانی از طریق کارت‌های بانکی امکان پذیر است. صرافی‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید با اعتبار سنجی و جست و جو یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی را انتخاب کنید. حتماً قبل از هرگونه اقدامی از اعتبار صرافی اطمینان حاصل کنید. آدرس، تلفن، سابقه فعالیت از مهم‌ترین مواردی هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرند.

فروش بیت کوین

برای فروش بیت کوین در صرافی ایرانی، تنها لازم است به وب‌سایت صرافی مراجعه کرده و با انتخاب گزینه فروش می‌توانید تمام دارای خود را که در بیت کوین سرمایه‌گذاری کردید به صورت ریال وارد حساب بانکی تعریف شده کنید.
در صرافی‌های خارجی راه‌های بسیاری برای فروش بیت کوین وجود دارد. تبدیل به دلار، تبدیل به یک ارز دیگر و… از دیگر راه‌های فروش بیت کوین است. اما به دلیل تحریم ایران، انتخاب این راه‌ها شاید گزینه خوبی نباشند.

بهترین کیف پول برای بیت کوین

  • تراست والت
  • لجر نانو ایکس و نانو اس
  • ترزور
  • اگزودوس

فواید سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال بیت کوین

در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌ها در جهان، از ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت پشتیبانی می‌کنند. از فواید سرمایه‌گذاری روی این رمز ارز می‌تواند به قدرت نقد شوندگی بالا، تراکنش‌های بین‌المللی، افزایش ارزش سرمایه شما با افزایش قیمت دلار، امنیت بالا و… اشاره کرد.  

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
صندوق ارز دیجیتال (ETF) چیست و چگونه می‌توانیم در آن سرمایه گذاری کنیم؟ - تتانکس بلاگ
1 سال قبل

[…] جهت خرید صندوق‌های بیت کوین اقدام کنند. در مقاله «بیت کوین چیست؟» به معرفی این ارز دیجیتال پرداخته شده […]