تتانکس

واچ لیست ارز دیجیتال و ارزهایی که این هفته باید حتما زیر نظر داشته باشید

واچ لیست ارز دیجیتال و ارزهایی که این هفته باید حتما زیر نظر داشته باشید

واچ لیست ارز دیجیتال برای یک فعال دنیای ارزهای دیجیتال می‌تواند ابزار بسیار مناسبی باشد. تحلیلگران بر اساس استراتژی‌های معاملاتی خود به بررسی بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازند و هر هفته با شروع هفته یعنی روز دوشنبه، چند مورد از بهترین ارزهایی که باید زیر نظر گرفت را معرفی می‌کنند.

واچ لیست با سیگنال ارز دیجیتال متفاوت است. در واچ لیست، کاربر باید تحلیل‌های تکنیکال نهایی را انجام دهد و بر اساس استراتژی خود اقدام به ورود به پوزیشن معاملات شود.

در صرافی ارز دیجیتال تتانکس، تیم تحلیلگر ما هر روز بازار را زیر نظر دارند و با شروع هفته میلادی اقدام به معرفی واچ لیست هفته می‌کنند.

واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

واچ لیست ارز دیجیتال یا فهرست تحت نظر در واقع متشکل از رمزارزهایی است که بر اساس تحلیل فاندامنتال یا تکنیکال کاهش یا افزایش قیمت، پیش رو داشته باشند. ساخت و تحت نظر داشتن یک واچ لیست به کاربران دنیای رمزارز کمک می‌کند تا ارزهای مورد نظر را تحت نظر داشته باشند و در زمان مناسب وارد معامله خرید یا فروش شوند.

مفهوم واچ لیست در لغت‌نامه، فهرستی از افراد یا چیزهایی است که احتمال حرکات و تغییرات محسوس داشته و تحت نظر هستند.

یک سرمایه‌گذار یا معامله‌گر ممکن است فهرستی تشکیل یافته از چندین، ده‌ها یا حتی صدها ارز برای تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر برای ورود به معاملات ایجاد کند. به‌طور معمول، سرمایه‌گذار واچ لیست را رصد می‌کند و منتظر می‌ماند تا قیمت به نقطه‌های پیش‌بینی شده برسد تا وارد معامله خرید ارز دیجیتال یا فروش شود.

پیش نیاز درک واچ لیست چیست؟

ساخت یک واچ لیست شاید بخش آسان استفاده از این ابزار کاربردی باشد. برای بهره مندی از این رویکرد باید فرد معامله گر پیش نیازهایی را داشته باشد.

  • کاربر باید درک خوبی از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال داشته باشد.
  • کاربرباید نسبت به دنیای ارزهای دیجیتال کاملا به روز باشد و از آخرید رویدادها و اخبار این دنیای باخبر باشد.
  • کاربر باید با روانشناسی بازار آشنا باشد تا بتواند با کنترل خود در بهرتین زمان وارد معامله شود.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین پای ثابت واچ لیست ارز دیجیتال در هفته‌های اخیر بوده است. قیمت بیت کوین در ۹ سپتامبر به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰۶۶۲ دلار) رسید که اولین نشانه‌ای مبنی بر کاهش فشار فروش بود فروشندگان تلاش می‌کنند تا بهبود و ریکاوری را در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۱۹۴۶ دلار) متوقف کنند، اما یک نشانه مثبت این است که خریداران (خریداران) نیز قدرت دارند.

شاخص متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج شروع به افزایش شیب کرده است و شاخص قدرت (RSI) در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد مسیر کمترین مقاومت به سمت صعود است. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، جفت ارز بیت کوین به تتر می‌تواند به سمت مقاومت در ۲۵۲۱۱ دلار افزایش یابد و انتظار می‌رود فروشندگان با قدرت از این سطح دفاع کنند.

احتمال دیگر این است که قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است جفت ارز به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود، زیرا شکستن و بسته شدن در زیر آن می‌تواند درها را برای کاهش به ۱۸۶۲۶ دلار باز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عقب نشینی کند، احتمال شکست بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را افزایش می‌دهد.

تحلیل قیمت بیت کوین

این جفت پس از صعود به بالای سطح شکست ۱۹۵۲۰ دلار، شتاب بیشتری گرفت و رالی شاخص قدرت نسبی را به سمت منطقه خرید بیش از حد سوق داد که نشان دهنده یک تثبیت یا اصلاح جزئی است. خریداران با چالش سختی نزدیک به ۲۲۰۰۰ دلار روبرو هستند، اما آنها زمین را به فروشندگان واگذار نکرده‌اند. این نشان می‌دهد که هر کف جزئی در حال خرید شدن است.

اگر خریداران قیمت را به بالای ۲۲۰۰۰ دلار برسانند، این جفت ارز می‌تواند به سرعت به سمت ۲۳۵۰۰ دلار حرکت کند، جایی که فروشندگان ممکن است دوباره تلاش کنند حرکت صعودی را متوقف کنند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی۲۰ روزه برسد، جفت ارز می‌تواند تا ۲۰۵۷۶ دلار کاهش یابد. شکستن زیر این سطح نشان می‌دهد که این جفت ارز ممکن است برای مدتی در محدوده وسیعی بین ۲۲۰۰۰ تا ۱۸۶۲۶ دلار تثبیت شود.

تحلیل قیمت اتم

کازماس (ATOM)  در ۸ سپتامبر بالاتر از مقاومت ۱۳/۴۵ دلار شکست که نشان دهنده تقاضا در سطوح بالاتر است. مقاومت سخت بعدی در ۲۰/۳۰ دلار است که فضایی را برای رالی باز می‌کند.

با این حال، قبل از آن، فروشندگان تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح شکست ۱۳/۴۵ دلار برسانند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد یا از ۱۳/۴۵ دلار بازگردد، این نشان می‌دهد که خریداران قدرت را در دست دارند و در هر نزولی خرید می‌کنند. اگر خریداران قیمت را به بالای ۱۷/۲۰ دلار برسانند، حرکت صعودی ممکن است شتاب بیشتری بگیرد و به ۲۰/۳۰ دلار برسد.

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که جفت ارز اتم به تتر پس از شکستن بالاتر از مقاومت در ۱۳/۴۵ دلار افزایش یافت. این امر شاخص قدرت نسبی را وارد قلمروی بیش از حد خرید برد و یک اصلاح را آغاز کرد.

اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، احتمال شکست بالای ۱۷/۲۰ دلار افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق بیفتد، حرکت صعودی ممکن است ادامه یابد و جفت ارز ممکن است به سمت ۲۰/۳۰ دلار افزایش یابد.

این دیدگاه مثبت می‌تواند در کوتاه‌مدت باطل شود، اگر قیمت پایین‌تر ادامه یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز می‌تواند تا سطح اصلاحی فیبوناچی ۵۰ درصدی ۱۴/۳۶ دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت ایپ کوین

ایپ کوین(APE)  هم در واچ لیست ارز دیجیتال امروز جای دارد. قیمت این ارز دیجیتال از سطح حمایت ۴/۱۷ دلار بازگشت که نشان دهنده خرید در سطوح پایین‌تر است. این نشان می‌دهد که مرحله اصلاحی ممکن است در حال پایان باشد.

خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵ دلار) در ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) رساندند و جفت ارز ایپ کوین به تتر در ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) الگوی دوجی روزانه را تشکیل داد که عدم قطعیت در ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) با یک رالی قوی به سمت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵/۸۵ دلار) بالا رفت و فروشندگان ممکن است تلاش کنند تا بهبود را در این سطح متوقف کنند.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و از متحرک نمایی ۲۰ روزه عقب نشینی کند، نشان می‌دهد که احساسات مثبت شده و معامله گران در حال خرید با کاهش هستند. خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند. اگر این کار را انجام دهند، جفت ارز می‌تواند به سمت مقاومت در ۷/۸۰ دلار افزایش یابد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه مثبت می‌تواند در کوتاه مدت باطل شود. در این صورت، جفت ارز ممکن است تا ۴/۱۷ دلار کاهش یابد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20) در نمودار ۴ ساعته شروع به افزایش کرده است و شاخص قدرت نسبی به منطقه بیش از حد خرید صعود کرده است. این نشان می‌دهد که خریداران قدرت بیشتری دارند اما عقب نشینی کوتاه مدت امکان پذیر است.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید اما ۵.۳۰ دلار بازگردد، تقاضای قوی در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد. سپس خریداران تلاش دیگری برای بالا بردن قیمت به بالای ۵/۸۳ دلار و افزایش بازیابی تا ۶/۴۴ دلار انجام خواهند داد.

از طرف دیگر، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20) برسد، مزیت ممکن است به نفع فروشندگان متمایل شود.

تحلیل قیمت چیلیز

چیلیز(CHZ)  در ۹ سپتامبر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰/۲۰ دلار) عبور کرد که اولین نشانه‌ای بود که ممکن است فاز اصلاحی در حال پایان باشد.

فروشندگان سعی کردند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۰ سپتامبر برسانند، اما خریداران همچنان موضع خود را حفظ کردند. خریداران در تلاش هستند تا قیمت را به سمت مقاومت در ۰.۲۶ دلار سوق دهند، اما حرکت صعودی ممکن است با شرایط مخالف قوی نزدیک به ۰/۲۳ دلار روبرو شود.

اگر قیمت کاهش یابد اما کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نباشد، احتمال افزایش قیمت به ۰/۲۶ دلار افزایش می‌یابد. بر خلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۰/۲۰ دلار برسد، نشان می‌دهد که فروشندگان در سطوح بالاتر فعال هستند که می‌تواند قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰/۱۸ دلار) برساند.

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که فروشندگان از خط روند نزولی دفاع می‌کنند. اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و از میانگین‌های متحرک بازگردد، این نشان می‌دهد که خریداران در حال تلاش برای بازگشت هستند.

سپس خریداران مجدداً تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند. اگر موفق شوند، جفت ارز ممکن است حرکت خود را به سمت صعود به ۰/۲۳ دلار و بعداً به ۰/۲۶ دلار آغاز کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت به زیر ۰/۲۰ دلار سقوط کند، نشان می‌دهد که این جفت ارز ممکن است در الگوی گوه(wedge)  نزولی باقی بماند که می‌تواند قیمت را به ۰/۱۸ دلار کاهش دهد.

تحلیل قیمت کوانت

کوانت (QNT) از دیگر اعضای واچ لیست ارز دیجیتال این هفته است. قیمت کوانت به زیر سطح حمایت قوی ۸۷.۶۰ دلار نرسید، که نشان می‌دهد این احساسات مثبت است و خریداران در حال خرید با کاهش هستند.

بازگشت شدید ۸۷/۶۰ دلار به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰۰ دلار) در ۸ سپتامبر رسید، که اولین نشانه‌ای بود که ممکن است فاز اصلاحی در حال پایان باشد. فروشندگان در نزدیکی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۰۵ دلار) چالشی قوی ایجاد کردند، اما نتوانستند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردانند.

این نشان می‌دهد که این احساسات مثبت شده است و خریداران در حال خرید با کاهش هستند. خریداران جفت ارز  کوانت به تتر را در ۱۱ سپتامبر به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رساندند. اگر خریداران سطوح بالاتر را حفظ کنند، این جفت ارز می‌تواند تا ۱۱۷ دلار و سپس به ۱۲۴ دلار افزایش یابد. شکستن بالاتر از این سطح می‌تواند درهای رالی را به ۱۳۰ دلار باز کند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه صعودی ممکن است باطل شود. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز می‌تواند به حمایت قوی در ۸۷/۶۰ دلار سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که این جفت ارز به شدت از سطح حمایت به ۸۷/۶۰ دلار بازگشته است. فروشندگان چالش بزرگی را نزدیک به ۱۰۸ دلار به وجود آوردند، اما یک نشانه مثبت این است که خریداران قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20) را خریداری کردند. این نشان می‌دهد که معامله گران به کاهش قیمت‌ها به عنوان یک فرصت خرید نگاه می‌کنند.

خریداران با بردن قیمت به بالای مقاومت در ۱۰۸ دلار، بهبود را از سر گرفتند. این جفت ارز می‌تواند تا ۱۱۳ دلار و بعداً تا ۱۱۷ دلار افزایش یابد. برعکس، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20) برسد، جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط کند.

رمزارزهای تحلیل شده در ایم واچ لیست ارز دیجیتال صرفا به منظور بررسی بازار و جنبه اطلاع رسانی دارد. از این رو نباید مبنایی بر خرید و فروش ارز دیجیتال قرار گیرد.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها