تتانکس

بهترین ارز برای استیک

بهترین ارز دیجیتال برای استیک کدام است؟ ۱۰ پروژه با بیشترین سود استیک ارز دیجیتال

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استیک یا همان سهام گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال بدون شک یکی از مهم‌ترین اقدامات پیش روی سرمایه گذار است که تأثیر مستقیمی روی بازدهی سرمایه خواهد داشت. از این رو باید فاکتورهای مناسبی در انتخاب یک رمزارز و پروژه خوب برای استیک کردن اتخاذ و بررسی شوند. در این مقاله در مورد اینکه بیشترین سود استیک را از کدام پروژه می توان گرفت صحبت کرده ایم.

خلاصه‌ای در مورد استیکینگ

 قبل از پرداخت به موضوع بهترین ارز برای استیک از نظر سود، بد نیست خلاصه ای در مورد استیکینگ داشته باشیم. اصطلاح استیکینگ در اصل اشاره به مکانیسم اجماع اثبات سهام دارد. در این سیستم، از رمزارزها (کوین‌ها) به منظور تأیید تراکنش‌ها در بلاکچین استفاده می‌شود.

استیکینگ در واقع جایگزینی برای استخراج است. سود استیکینگ اغلب به صورت سالیانه محاسبه و به سرمایه گذاران پرداخت خواهد شد. البته نباید از خطرات و ریسک های استیک هم غافل شد که در مقاله ای جدا به طور مفصل به آن پرداخته شده است اما ما در صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال تتانکس ریسک سرمایه گذاری را به حداقل رسانده ایم.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت سرمایه سرمایه گذاری در تتر (USDT) کدام است؟

چه ارزهایی را می‌توان استیک کرد؟

به طور کلی ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات سهام را می‌توان استیک کرد ا در ادامه تعدادی از ارزهایی که قابل استیک هستند آورده شده است.

  • الگوراند
  • بایننس کوین
  • کاردانو
  • کازماس (اتم)
  • اتریوم
  • کوزاما
  • پنکیک سواپ
  • پولکادات
  • پالیگان
  • سولانا
  • سوشی سواپ
  • پنکیک سواپ
  • چین لینک
  • تزوس
  • مینا

چگونه بهترین ارز برای استیک را انتخاب کنیم؟

در هنگام گشت و گذار به منظور انتخاب یک ارز مناسب برای استیک، نگاه به درصد سود می‌توانند به نتیجه‌ای خوب منجر نشود. برای انتخاب یک ارز خوب باری استیکینگ باید چند فاکتور زیر را در نظر گرفت که می‌توانند تأثیر مستقیم و غیر مستقیم روی سود کسب شده از استیک داشته باشند.

بیشتر بخوانید: صندوق درآمد ثابت چیست و چرا نباید در آن سرمایه گذاری کرد؟

سود سالیانه تخمینی

رمزارزهایی که سود سالیانه ثابتی را در قبال استیکینگ ارائه می‌دهند، از پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری‌های بلند مدت برخوردار هستند.

در حال حاضر کوین‌هایی در بازار به منظور استیکینگ در دسترس هستند که سودهای چند صد درصدی ارائه می‌دهند اما سود واقعی آن‌ها به صورت روزانه محاسبه و بعد از زمان کمی می‌تواند به شدت ریزش کند که در مقاله معایب استیکینگ مفصل به این پدیده و علت‌های آن پرداخته‌ایم. از طرفی هم قابلیت کلاهبرداری پروژه‌هایی که سودهای بالا دارند را هم نباید دست کم گرفت.

استیکینگ ثابت یا منعطف

در صورت استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال متمرکز، استیکینگ ثابت یا منعطف دو روش رایج هستند. با شرایط سود ثابت، سرمایه گذاران باید توکن یا کوین‌های خود را برای یک بازه زمانش مشخص قفل کنند. خارج کردن زودتر از موقع دارایی می‌تواند کارمزدهای بیشتری در پی داشته باشد. صرافی‌هایی که استیکینگ منعطف (Flexible) را ارائه می‌دهند اغلب پاداش‌های کمتری هم دارند.

کارمزد استیکینگ

هنگام مقایسه سودهای استیکینگ بهترین ارزهای بازار، باید حتماً کارمزدهایی که پلتفرم کسر خواهد کرد را زیر نظر گرفت. برای مثال در بعضی از صرافی‌ها کارمزد ۲۵ درصد از کل سود استیکینگ است.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز هوش مصنوعی برای سرمایه گذاری کدام است؟

بیشترین سود استیک ارز دیجیتال برای کدام پروژه است؟

در جدول زیر بر اساس آخریت آپدیت ها، پروژه های دارای بیشترین سود استیک ارز دیجیتال آورده شده اند.

مارکت کپمارکت کپ استیک شدهسود استیکقیمترمزارز
۴۶ میلیون دلار۴۳ میلیون دلار۱۱۰۰/۰۲ دلاردکیمال
۵۰ میلیون دلار۱۷ میلیون دلار  ۴۸/۲۹  ۰/۰۵ دلار  کوتی
۵۰۰ میلیون دلار۲۰۹ میلیون دلار  ۴۶۰۵  ۵/۴ دلار  اکسی اینفنیتی
۱۸ میلیون دلار۱۶ میلیون دلار  ۳۹/۶۳  ۱/۰۴ دلار  هایدرا
۲۰ میلیون دلارنامشخص  ۴۰  ۰/۰۹ دلار  آرورا

به منظور بررسی آخرین سود حاصل از استیک رمزارزها می‌توانید به سایت استیکینگ ریوارد مراجعه کنید.

بهترین ارز برای استیک

در ادامه به بررسی بهترین ارزهای بازار برای استیکینگ از جنبه‌های مختلف پرداخته شده است.

اتریوم

اتریوم از چند جهت یکی از اولین گزینه‌ها به عنوان بهترین ارز برای استیک کردن است. از طرفی یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال حال حاضر بازار است. در خصوص سود حاصل از استیکینگ اتریوم نمی‌توان نرخ ثابتی داد و اغلب در بازه ۴ تا ۱۷ درصد سود سالیانه قرار می‌گیرد.

در صرافی ارز دیجیتال تتانکس قادر به فروش و خرید اتریوم با بهترین قیمت و کمترین کارمزد در یک بازار پویا و همتا به همتا بدون واسطه خواهید بود. مراحل ثبت نام و احراز هویت صرفا با یک شماره موبایل و شماره کارت بانکی در عرض کمتر از ۳۰ ثانیه نهایی و تکمیل خواهد شد.

اتریوم از چند جهت یکی از اولین گزینه‌ها به عنوان بهترین ارز برای استیک کردن است.

کاردانو

کاردانو هم مثل اتریوم یک پلتفرم قرارداد هوشمند و یکی از قوی‌ترین رمزارزهای بازار است. کاردانو را می‌توان ارز دیجیتالی در نظر گرفت که به شبکه اثبات سهام وزن خوبی داده است.

استیک کردن کاردانو یا همان آدا (ADA) در بایننس سود سالیانه ۲۴ درصد دارد اما همانطور که در تصویر پایین هم مشهود است، میانگین سود استیک کاردانو در حدود ۳ درصد است اما اگر خود کاربر اقدام به راه‌اندازی استخر استیکینگ کند مقدار سود تا ۱۳ درصد هم افزایش می‌یابد.

کاردانو

البته این نرخ سود به شدت متغیر است و نوساناتی دارد. برای جزئیات بیشتر از سود استیک کاردانو به سایتی که در بالا به آن اشاره شد مراجعه کنید. کارمزد و اختلاف قیمت همیشه در خرید کاردانو مهم است و خواهد، ما در صرافی ارز دیجیتال تتانکس تا حدود زیادی این مشکل را رفع کرده ایم.

کازماس

ارز دیجیتال کازماس (اتم) را به عنوان اینترنت بلاکچین‌ها می‌شناسند و به بلاکچین‌های مختلف اجازه و امکان می‌دهد که با یکدیگر تعامل داشته باشند.

در حال حاضر (مرداد ۱۴۰۱) استیکینگ کازماس با میانگین بازده سالیانه اسمی (Nominal Yields Per Year On Average) برابر با ۱۷/۷۷ درصد یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

کازماس استیکینگ بهترین ارز

توکن‌های اتم پس از استیکینگ، به مدت ۲۱ روز قفل می‌شوند و امکان خارج کردن آن‌ها وجود ندارد. البته، بعضی از پلتفرم‌های غیر متمرکز امکان لیکوئید استیکینگ را فراهم آورده‌اند تا این محدودیت را دور بزنند.

تزوس

ارز دیجیتال تزوس هم بدون شک بر اساس قدرتمند بودن و تاریخچه دور و درازی که دارد یکی ازگزینه‌های بهترین ارز برای استیک است و خواهد بود. تزوس یک شبکه متن باز است که توکن بومی آن هم به همین نام است.

تزوس را می‌توان در پلتفرم‌های مختلفی از جمله کراکن، بایننس و کوین‌بیس استیک کرد که البته هر کدام سود خاص خود را ارائه می‌دهند. به طور کلی بازدهی سالیانه استیک تزوس چیزی در حدود ۶ درصد است اما میانگین آن در پلتفرم‌های مختلف در حدود ۲/۷۵ درصد است.

ارز دیجیتال تزوس  یکی ازگزینه‌های بهترین ارز برای استیک است

الگوراند

مشارکت در مکانیسم اجماع الگوراند به ساده‌ترین شکل ممکن است. به طوری که هر کیف پول غیر حضانتی دارای بیش از ۱ الگوراند (ALGO)، قادر به مشارکت در استیک و دریافت پاداش خواهد بود. در خصوص کیف پول‌های حضانتی و صرافی‌ها این موضوع به شرایط و ضوابط آن پلتفرم‌ها بستگی دارد. میانگین سود سالیانه استیک تزوس در حدود ۷/۴۳ درصد است.

میانگین سود سالیانه استیک تزوس در حدود 743 درصد است.

پولکادات

پولکادات هم به مانند کازماس باعث تقویت تعامل میان بلاکچین‌های مختلف می‌شود. علی رغم اینکه پولکادات نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال سن و سال کمتری دارد اما استیکینگ آن توسط پلتفرم‌های مختلفی پشتیبانی می‌شود و با توجه به محبوبیتی که در بازار ارزهای دیجیتال کسب کرده یک گزینه ایده‌آل در لیست بهترین ارز برای استیک است. در حال حاضر میانگین سود استیک پولکادات در حدود ۱۴ درصد است.

یک گزینه ایده‌آل در لیست بهترین ارز برای استیک است.

مینا

مکانیسم اجماع اثبات سهام که توسط مینا به کار گرفته شده است شباهت زیادی با مکانیسم اجماع شبکه کاردانو دارد و در آن هیچ محدودیت حداقلی برای استیک کردن در نظر گرفته نشده است.

از طرفی هم در شبکه مینا، تولید کننده بلاک بر اساس بزرگی دارایی که استیک کرده هم پاداش‌هایی از شبکه دریافت خواهد کرد. نرخ سود استیک ارز دیجیتال مینا در حال حاضر حول و حوش ۱۱/۵ درصد است.

مینا

سولانا

ارز دیجیتال سولانا (Solana) یک بلاکچین رمز ارزی پشتیبانی کننده از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیر متمرکز است که از طریق اثبات سهام با کمترین موانع ورودی به دنبال به حداکثر رساندن بازدهی و کارایی شبکه خود است.

سولانا از چند جهت یکی از گزینه‌های در لیست بهترین ارز برای استیک است. اول اینکه توسعه آن به خوبی در جریان است. جایگاه خوبی در بازار دارد و از طرفی هم استیک آن توسط پلتفرم‌های زیادی پشتیبانی می‌شود.

سولانا از چند جهت یکی از گزینه‌های در لیست بهترین ارز برای استیک است.

سود استیک سولانا در حال حاضر به طور میانگین در میان پلتفرم‌های مختلف تقریباً ۵/۲۸ درصد است. استیک سولانا را با هر مقداری می‌توان آغاز کرد و دوره پرداخت سود هم ۲ اپوک یعنی تقریباً ۴ روز است.

بایننس کوین

بایننس کوین به واسطه وابستگی به صرافی به همین نام و همچنین ارزش بازاری که دارد از گزینه‌های ما در لیست بهترین ارز برای استیک است.

از گزینه‌های ما در لیست بهترین ارز برای استیک است.

روش‌های مختلفی در پلتفرم‌ها برای استیک این ارز دیجیتال در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توان سود سالیانه ۳۰ درصدی دریافت کرد که معمول‌ترین روش استفاده از کیف پول خود صرافی ارز دیجیتال بایننس است. راه حل دیگر برای استیک بایننس کوین استفاده از کیف پول تراست والت است.

البته میانگین سود سالیانه استیک در پلتفرم‌های مخلتف تقریبا ۵ تا ۶ درصد است.

از گزینه‌های ما در لیست بهترین ارز برای استیک است.

بازه زمانی که دارایی بایننس کوین شما قفل می‌ماند، ۷ روز از آن زمان آغاز است. در صورتی که ۷ روز تمام شد هر زمان اقدام به خارج کردن سرمایه (Unstake) کنید، دارایی بایننس کوین به کیف پول شما واریز می‌شود. برای استیک کردن بایننس کوین حداقل باید موجودی شما ۱ واحد باشد.

پالیگان

پالیگان به منظور مقیاس پذیر سازی اتریوم خلق شده و خود را به عنوان اینترنت بلاکچین اتریوم در نظر گرفته است. پالیگان در لایه ۲ اتریوم فعال است و در نظر دارد که تمامی دی‌اپ‌های (dApp) مبتنی بر اتریوم را به یکدیگر متصل تا از سازگاری آن‌ها با یکدیگر اطمینان حاصل کند.

پالیگان

همه کسانی که متیک (MATIC) یا همان پالیگان دارند، می‌توانند توکن‌های خود را در این شبکه سپرده‌گذاری کرده و پاداش استیک دریافت کنند.

سود استیکینگ پالیگان تا درجه زیادی به مقدار و مدت زمان استیک شده بستگی دارد. تاکنون ۳۶ درصد از کل توکن‌های ماتیک استیک شده‌اند که میانگین سود آن در  پلتفرم‌های مختلف حدود ۴ درصد است.

تتا

ارز دیجیتال تتا در واقع یک شبکه استریم ویدیویی غیرمتمرکز است که در تلاش برای متحول سازی تجربه کاربری حال حاضر از سرویس‌های استریم ویدیو است. استیک تتا شباهت زیادی به شبکه پالیگان دارد و مقدار سود به مقدار و مدت زمان استیک شده بستگی دارد. همانطور که در تصویر زیر هم مشهود است، سود سالیانه استیک تتا در حال حاضر به طور میانگین ۱ تا ۲ درصد است.

تتا بهترین ارز برای استیک

پنکیک سواپ (کیک)

پنکیک سواپ یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های استیکینگ یا سهام گذاری است که امکان استیک رمز ارز کیک (CAKE) را فراهم می‌کند. یکی از مزیت‌های استیک کیک در پلتفرم پنکیک سواپ این است می‌توانید انتخاب کنید که سود خود را به صورت کیک دریافت کنید یا یک کوین دیگر. در حال حاضر کیک یکی از بهترین ارزها برای استیک است.

وقتی که پاداش خود را از استیک کیک دریافت کردید، می‌توانید آن را دوباره وارد چرخه استیک کنید. بازه سود استیک کیک به شدت متغیر و بستگی به نوع استخر و پلتفرم دارد و حتی می‌تواند تا ۱۷۰ درصد هم افزایش یابد.

سوشی سواپ

یوسی سواپ یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌هایی است که خدمات استیک ارائه می‌دهد و سودهای خوبی که در ازای استیک پرداخت می‌کند از بزرگ‌ترین مشوق‌های کاربران در انتخاب این پلتفرم است.

با استیک کردن سوشی (SUSHI) می‌توانید از پاداش دریافتی خود برای گرفتن حق رای دهی در شبکه استفاده کنید و توکن‌ها به شما امکان می‌دهند که تعامل خوبی با دیگر شبکه برقرار کنید. سودهای حاصل از استیک در سوشی سواپ تا درجه زیادی ثابت و در حدود ۷ تا ۱۰ درصد است.

چین لینک

چینگ لینک هم به دلیل کاربردهایی که در دنیای واقعی دارد و پذیرش گسترده‌ای که داشته است از گزینه‌های ما در لیست بهترین ارز برای استیک است. بلاکچین چین لینک به عنوان رابطی میان بلاکچین‌ها با داده‌های موجود در دنیای واقعی عمل می‌کند و در مقایسه با دیگر سیستم‌های اوراکل، پیشرفته‌تر است زیرا فناوری نوینی را به منظور ادغام و مشارکت ارائه می‌دهد.

از گزینه‌های ما در لیست بهترین ارز برای استیک است.

علاوه بر اینکه استیک چین لینک در خود شبکه این پروژه امکان پذیر است، می‌توانید دارایی خود را در پلتفرم‌های شخص ثالث هم استیک کنید. میانگین سود استیک چین لینک در پلتفرم‌های مختلف برابر با ۳ درصد است اما می‌تواند تا ۹ درصد سالیانه هم افزایش یابد.

خلاصه‌ای از آنچه در مورد بهترین ارز برای استیک گفته شد

  • در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استیکینگ باید فاکتورهای مانند ارزش بازار، تعداد مشارکت کننده‌ها، تعداد کوین‌های استیک شده و درصد سود استیک را در نظر گرفت.
  • ارزهای دیجیتال اتریوم، کاردانو، پولکادات، سولانا، چین لینک، کازماس، تزوس، الگوراند، مینا، کیک و سوشی از بهترین‌ها برای استیکنگ هستند.
  • درصد سود استیکینگ می‌تواند تا ۲۰۰ درصد سالیانه هم برسد.
  • برای بررسی سود استیکینگ پروژه‌های مختلف به وب سایت استیکینگ ریواردز مراجعه کنید.
سوالات متداول
  • بیشتریم سود استیک ارز دیجیتال چقدر است؟

    این عدد می تواند متغیر باشد و بستگی به شرایط پروژه دارد. در حال حاضر بعضی پروژه های سودهای بالای 100 درصد ارائه می دهند.
  • کدام ارز دیجیتال بیشترین سود استیک را دارد؟

    در حال حاضر پروژه دکیمال و کوتی بیشترین سود استیکینگ را دارند.
  • کم ریسک ترین ارز دیجیتال برای استیک کدام است؟

    اتریوم و کاردانو از بهترین پروژه ها از نظر کم ریسک بودن برای استیکینگ هستند.
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
بایدها و نبایدهای سرمایه گذاری در تتر (USDT)، بهترین سایت سرمایه گذاری تتر کدام است؟ - تتانکس بلاگ
4 ماه قبل

[…] استیکینگ یا سهام‌گذاری: در این روش، شما می‌توانید دلار تتر خود را در پلتفرم‌های استیکینگ قرار داده و به عنوان سرمایه‌گذار در پروژه‌ها شرکت کنید. در ازای نگه‌داشتن دلار تتر، شما سود سهام یا سود روزانه دریافت خواهید کرد. این روش معمولاً ریسک کمتری نسبت به معاملات وام‌دهی یا آربیتراژ دارد. […]