تتانکس

پیش بینی قیمت اینده شیبا

پیش بینی قیمت شیبا تا سال ۲۰۲۵، آیا شیبا به ۱ دلار می رسد؟

پیش بینی قیمت شیبا تا سال ۲۰۲۵ و بعد از آن با در نظر گرفتن تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال و همچنین فاکتورهایی مانند قیمت میم کوین‌های رقیب، شرایط کلی بازار و همچنینی فرایند توسعه اکوسیستم شیبااینو، نوید روزهای خوبی را برای این ارز دیجیتال می‌دهد البته دنیای پر نوسان ارزهای دیجیتال هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد. در ادامه بیشتر در مورد قیمت آینده شیبا در سال ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ صحبت شده است.

تاریخچه قیمت شیبا

اول از همه بد نیست نگاهی به تاریخچه قیمتی شیبا بیندازیم. قبل از شروع باید خاطر نشان کرد که عملکرد گذشته قیمتی هیچ گونه تضمینی بر آینده یک پروژه نیست و نخواهد بود.

ارز دیجیتال شیبا در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد و با قیمت ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۱۹ دلار کار خود را آغاز کرد. در اواخر ژانویه سال ۲۰۲۱ صعود خود را شروع و از قیمت ۰/۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۶۸ دلار به ۰/۰۰۰۰۰۰۰۱ دلار رسید. قیمت شیبا در آپریل همان سال رشد قابل توجه دیگری را هم تجربه کرد و قیمت آن به ۰/۰۰۰۰۰۰۱۱ دلار رسید.

در همین حین بود که ارز دیجیتال دوج کوین هم یک رالی صعودی جالبی را شروع کرد و بسیاری از سرمایه گذاران جامانده از صعود آن وارد سرمایه گذرای در شیبا شدند. با این وجود در می سال ۲۰۲۱، با حمایت ایلان ماسک از میم کوین‌هایی مانند دوج کوین، شیبا هم یک رشد ۵۸۰ درصدی به خود دید و قیمت آن از ۰/۰۰۰۰۱۸۹ دلار هم گذشت و بعد از ۲ روز به قیمت ۰/۰۰۰۰۳۸۸ دلار رسید.

با این وجود، در همان ماه سقوط کل بازار ارزهای دیجیتال باعث شد که قیمت شیبا به ۰/۰۰۰۰۰۷۰۴۶ دلار کاهش یابد اما بعد از چند روز مجدداً به قیمت ۰/۰۰۰۰۱۱۹۵ رسید. با این وجود، با اعلامیه صرافی کوین بیس مبنی بر اضافه شدن شیبا به پلتفرم معاملاتی آن، قیمت این میم کوین تنها در یک ساعت با ۳۰ درصد افزایش از ۰/۰۰۰۰۰۷۲۸ دلار به ۰/۰۰۰۰۰۹۳۳۱ دلار رسید.

فاکتورهای مؤثر در قیمت آینده شیبا

رشد سریع اکوسیستم شیبا اینو توجه سرمایه گذاران زیادی را به این پلتفرم جلب کرده است که می‌تواند تأثیر زیادی روی پیش بینی قیمت آینده شیبا بگذارد.

بلاکچین لایه دوم شیباریوم هم با زمان عرضه فاصله نزدیکی دارد و می‌تواند که روند رشد کل اکوسیستم را چند برابر کند. از طرفی هم جامعه شیبا علاقه زیادی به پروژه بیت گرت دارند که در واقع خطر جدی برای خود شیبا اینو تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: صندوق درآمد ثابت چیست و چرا نباید در آن سرمایه گذاری کرد؟

پیش بینی قیمت شیبا در سال ۲۰۲۵ توسط تحلیلگران

در ادامه به مرور تحلیل برخی از چهره‌ها و پلتفرم‌های شناخته شده از پیش بینی قیمت آینده شیبا پرداخته‌ایم.

والت اینوستر

پلتفرم والت اینوستر (Wallet investor) با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نسبت به پیش بینی قیمت شیبا اینو اقدام کرده است. هوش مصنوعی به داده‌های تاریخی قیمت شیبا رده A+ داده است و به همین دلیل هم طبق نظر هوش مصنوعی سرمایه گذاری در شیبا بسیار می‌تواند شگفت انگیز باشد.

بر اساس پیش بینی صورت گرفته قیمت شیبا در سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۰۰ درصد، در سال ۲۰۲۵ بیش از ۳۰۰ درصد، در سال ۲۰۲۶ نزدیک به ۴۰۰ درصد و در سال ۲۰۲۷ هم نزدیک به ۵۰۰ درصد افزایش خواهد داشت.

تریدینگ بیتس

تریدینگ بیتس (TradingBeasts) به منظور پیش بینی قیمت آینده شیبا تا سال ۲۰۲۵ از عملکرد گذشته قیمت آن در صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کرده است. آن همچنینی رگرسیون خطی و چند جمله‌ای را هم به کار گرفته‌اند.

آن‌ها برای ادامه سال ۲۰۲۲ روند نزولی را برای قیمت شیبا پیش بینی کرده‌اند. بر اساس این تحلیل، روند نزولی شیبااینو تا ماه می سال ۲۰۲۳ هم ادامه خواهد یافت. قیمت شیبا در ژانویه سال ۲۰۲۳ بار دیگر به ۰/۰۰۰۱۳۷ و در دسامبر به ۰/۰۰۰۰۱۷۱ دلار خواهد رسید.

بر اساس این پیش بینی، قیمت شیبا در سال ۲۰۲۴ هم رو به صعود خواهد بود و در دسامبر قیمت شیبا به ۰/۰۰۰۰۲۲۷ دلار خواهد رسید. صعود شیبا در سال ۲۰۲۵ هم ادامه خواهد یافت و قیمت آن به ۰/۰۰۰۰۲۶۵ دلار خواهد رسید.

دیجیتال کوین پرایس

بر اساس پیش بینی دیجیتال کوین پرایس (Digitalcoin Price) از آینده قیمت ارز دیجیتال شیبا، مومنتوم نزولی شیبا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ از بین خواهد رفت. در آگوست سال ۲۰۲۲ به قیمت ۰/۰۰۰۰۱۳۵ دلار خواهد رسید. سقف قیمتی آن در نوامبر برابر با ۰/۰۰۰۰۱۵۴ دلار و کف قیمتی آن در جولای برابر با ۰/۰۰۰۰۱۳۴ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت شیبا نشان می‌دهد که قیمت آن از سال ۲۰۲۲ صعود را شروع و تا سال ۲۰۳۰ هم ادامه خواهد یافت. در سال ۲۰۲۵ شیبا با میانگین قیمت ۰/۰۰۰۰۱۹۱ دلار خرید و فروش خواهد شد و در این سال سقف قیمتی ۰/۰۰۰۰۲۱ و کف قیمتی ۰/۰۰۰۰۱۷۷ دلار را ثبت خواهد کرد و قیمت آن تا سال ۲۰۲۳ به ۰/۰۰۰۰۴۷۴ دلار خواهد رسید.

پیش بینی قیمت شیبا در بلند مدت

پیش‌بینی‌های قیمت آینده شیبا نشان می‌دهد که سرمایه گذاری با دید بلند مدت در این میم کوین می‌تواند بازدهی به مراتب بهتری داشته باشد. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، قیمت توکن شیبا می‌تواند تا اواخر سال ۲۰۲۲ حتی به ۰/۰۰۰۱ دلار و در سال ۲۰۲۳ به ۰/۰۰۰۲ دلار برسد. از طرفی هم میانگین قیمت شیبا در سال ۲۰۲۵ می‌تواند به ۰/۰۰۰۵۹۲ دلار باشد.

علاوه بر تحلیل تاریخچه قیمتی شیبااینو، مهم است که فاکتورهای کلیدی تأثیرگذار بر قیمت آینده شیبا هم شناسایی شوند. این کار پیش بینی قیمت را ساده‌تر می‌کند و به این ترتیب شاید بتوان به پرسش مبنی بر این که آیا باید در شیبا سرمایه گذاری کنم؟ پاسخی مناسب داد.

پیش بینی قیمت شیبا با توجه به رویدادهای نه چندان کم پیش روی این پروژه می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. شیبا از محبوب‌ترین ارزها برای نهنگ‌های ارز دیجیتال است که خود این موضوع هم جنبه مثبت و هم جنبه منفی دارد. زیرا با قدرت سرمایه‌ای بالایی که در اختیار دارند به راحتی می‌تواند صرفاً با یک خرید یا فروش ساده نوسان زیادی را به این ارز دیجیتال تحمیل کنند. با ورود بیشتر سرمایه گذاران خرد، به مرور زمان قدرت نهنگ‌ها هم تحلیل خواهد یافت.

در سال ۲۰۲۱، تیم شیبا در اقدامی عجیب ۵۰۰ تریلیون واحد شیبا را به بنیان‌گذار اتریوم یعنی ویتالیک بوترین اهدا کردند. بوترین هم این مقدار شیبا را سوزاند و ۱۰ درصد از آن را به مؤسسه‌های خیریه اهدا کرد. بعد از این موضوع، قیمت شیبا رو به کاهش رفت. تکرار این گونه از اقدامات عجیب در آینده توسط تیم توسعه دهنده شیبا می‌تواند خطرات بیشتری برای جامعه شیبا در پی داشته باشد.

برای جزئیات بیشتر در مورد فرایند سوزاندن شیبا به مقاله توکن سوزی شیبا نگاهی بیندازید. اگر در مورد توکن سوزی کنجکاو هستید، در مقاله توکن سوزی چیست به طور کامل به این اصطلاح پرداخته شده است.

فاکتور دیگر مؤثر در آینده قیمت شیبا بدون شک قیمت بیت کوین و دوج کوین است. از آنجایی که شیبا در واقع به عنوان قاتل دوج کوین در نظر گرفته می‌شود، قاعدتاً قیمت این مقتول محترم تأثیر زیادی روی قیمت شیبا خواهد گذاشت. تأثیر رابطه میان دوج کوین و شیبا بسیار بیشتر از رابطه میان بیت کوین و شیبا است.

اگرچه قیمت بیت کوین در انتهای نوامبر ۲۰۲۰ شروع به صعودی جالب توجه کرد، شیبا تحت تأثیر این حرکات قیمتی بیت کوین قرار نگرفت و چند ماه بعد همزمان با صعود دوج کوین، شیبا هم روند افزایشی خود را آغاز کرد.

دوج کوین بعد از آمد و شدهای ایلان ماسک و حمایت گسترده از میم کوین اصلی بازار یعنی دوج کوین، توجهات زیادی را به سمت دیگر میم کوین‌ها از جمله آکیتا اینو، هاسکی و صد البته شیبا جلب کرد.

رقابت شیبا با دوج کوین بدون شک در چند سال آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد اما با توسعه بیشتر اکوسیستم شیبا، تأثیرگذاری دوج کوین روی این میم کوین کمتر و کمتر خواهد شد و حتی به نظر می‌رسد که شیبا در سال‌های آینده گزینه جذاب‌تری برای بسیاری از کاربران باشد.

از عوامل تأثیرگذار بر قیمت شیبا و صد البته کل دنیای ارزهای دیجیتال نباید قانون گذرای های دولت‌ها را دست کم گرفت. از طرفی هم از آنجایی که سرمایه گذاری در میم کوین‌هایی مانند شیبا در مقایسه با دیگر رمزارزها مانند اتریوم و بیت کوین، ریسک‌های بیشتری دارند و خواهند داشت می‌تواند تأثیر پذیری بیشتری هم از قانون‌های احتمالی بعدی داشته باشند.

پیش بینی قیمت شیبا در سال ۲۰۲۳

توسعه‌های فنی شیبا مانند راه کارهای لای ۲ یعنی همان شیباریوم بدون شک عملکرد شیبا در سال ۲۰۲۳ را بهبود خواهد بخشید و آن را به گزینه ایده‌آل‌تری در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال تبدیل خواهد کرد. اما چرا؟ برای پاسخ بد نیست به مقاله شیباریوم چیست نگاهی بیندازید.

در کل در صورتی که راهکار لایه ۲ شیبا با موفقیت اجرایی شود، می‌توان انتظار افزایش تقاضا برای این میم کوین توسط سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی را داشت. بر همین اساس برخی از تحلیلگران در خصوص پیش بینی قیمت آینده شیبا باور دارند که قیمت آن در سال ۲۰۲۳ با افزایش تقریباً ۵۰۰ درصدی می‌تواند به قیمت‌های ۰/۰۰۰۱۵۶ دلار برسد.

پیش بینی قیمت شیبا در سال ۲۰۲۴

در صورتی که روند کنونی دنیای ارزهای دیجیتال و البته میم کوین‌ها ادامه یابد، در سال ۲۰۲۴ دیگر شیبا و چندی دیگر از میم کوین‌ها از رمزارزهای ضعیف قلمداد نخواهند شد و محبوبیت آن بسیار گسترده‌تر خواهد شد.

همین موضوع محرکه بسیار قوی برای سرمایه گذاران نسبت به خرید هر چه بیشتر شیبا و در نتیجه افزایش تقاضا برای آن خواهد بود که قطعاً خبر بسیار خوبی برای آینده قیمت شیبا است. در کل اگر شیبا بتواند که از این نیروی های محرکه استفاده کند و شراکت خود را با نهادها و شرکت‌های بیشتری رسمی کند، می‌توان انتظار شکوفایی هر چه بیشتری برای این ارز دیجیتال داشت.

تحلیل‌های صورت گرفته برای آینده قیمت شیبا در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که سقف قیمتی شیبا برای این سال برابر با ۰/۰۰۰۵۸۹ دلار و کف قیمتی برابر با ۰/۰۰۰۱۳ دلار خواهد بود. در مجموع، قیمت شیبا تا آخر سال ۲۰۲۴ به طور میانگین برابر با ۰/۰۰۰۳۷۷ دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت شیبا در سال ۲۰۲۵

توسعه‌های بیشتر شیبا سواپ می‌تواند آن را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) در سال ۲۰۲۵ کند و تقاضا را برای توکن شیبا افزایش دهد.

در پیش بینی قیمت آینده شیبا در بلند مدت مهم است در نظر داشته باشیم که شیبا توسط فناوری بلاکچین اتریوم پشتیبانی می‌شود. به همین دلیل، سرمایه گذاران باید حتماً عملکرد قیمتی اتریوم و همچنینی دیگر پروژه‌های بلاکچینی شناخته شده را زیر نظر داشته باشند.

پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص آینده قیمت شیبا در سال ۲۰۲۵ توسط کارشناسان نشان می‌دهد که قیمت این میم کوین می‌تواند به سطوح قیمتی ۰/۰۰۰۸۷۲ دلار و بیش از آن برسد یعنی بیش از ۲ هزار درصد رشد از امروز را تجربه کند.

عرضه شیبرس (Shiberse) در سال ۲۰۲۶ می‌تواند محرکه بسیاری قوی برای تقاضای شیبا و صد البته قیمت آن باشد. پیش بینی بلند مدت قیمت شیبا توسط کارشناسان برای سال ۲۰۲۶ سقف‌های قیمتی ۰/۰۰۱۱۲ و قیمت میانگین ۰/۰۰۰۸۹۷ دلار را نشان می‌دهند.

توسعه روزافزون اکوسیستم شیبا در سال ۲۰۲۷ می‌تواند روند تازه‌ای به خود بگیرد و پیشرفت‌های خوبی در زمینه قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز رخ دهد. در ۵ سال آینده تا سال ۲۰۲۷، با توجه به این موضوع می‌توان انتظار داشت که قیمت شیبا با میانگین ۰/۰۰۱۲۵ دلار خرید و فروش شود. کف و سقف قیمتی پیش بینی شده برای شیبا در سال ۲۰۲۷ به ترتیب برابر با ۰/۰۰۱۲ و ۰/۰۰۱۶۸ دلار خواهد بود.

پیش بینی‌های صورت گرفته از قیمت شیبا بر پایه روند توسعه‌ای است که این پروژه در پیش گرفته است و طبیعتاً پیش آمدن هر گونه اختلال در آن، می‌تواند نتایج قیمتی متفاوت‌تری را به دست دهد.

بیشترین و کمترین قیمت احتمالی شیبا تا سال ۲۰۳۰

اگرچه جدی گرفتن بسیاری از میم کوین‌های دشوار است اما شیبا در این چند سال نشان داده است که می‌تواند کل داستان را تغییر دهد و یکی از بهترین پروژه‌های این دنیای باشد. بر اساس پیش بینی قیمت آینده شیبا که توسط تحلیلگران و کارشناسان مختلف صورت گرفته است، کف و سقف قیمتی این میم کوین در سال‌های آتی را می‌توان در جدول زیر خلاصه کرد.

سالسقف قیمتیکف قیمتی
۲۰۲۲۰/۰۰۰۱۱۳۰/۰۰۰۰۱
۲۰۲۳۰/۰۰۰۲۳۸۰/۰۰۰۰۹
۲۰۲۴۰/۰۰۰۵۸۹۰/۰۰۰۱۳
۲۰۲۵۰/۰۰۰۸۷۲۰/۰۰۰۳۳
۲۰۲۷۰/۰۰۱۶۸۴۰/۰۰۱۱۲
۲۰۳۰۰/۰۰۲۷۸۳۰/۰۰۲۰۵

خلاصه‌ای از انچه در مورد پیش بینی قیمت شیبا گفته شد:

  • روند توسعه شیبا به خوبی در حال توسعه است.
  • توسعه شیباریوم و شیباسواپ و شیباورس می‌تواند کمک زیادی به صعود قیمت شیبا در سال‌های آینده کند.
  • شیبا در سال ۲۰۲۵ می‌تواند به سقف قیمتی۰/۰۰۰۸۷۲ دلار برسد.
  • شیبا در سال ۲۰۳۰ می‌تواند به سقف قیمتی ۰/۰۰۲۷۸۳ برسد.
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها