تتانکس

میم کوین چیست؟ لیست بهترین میم کوین های آینده دار سال 2022 و آماده انفجار

میم کوین چیست؟ لیست بهترین میم کوین های آینده دار سال ۲۰۲۲ و آماده انفجار

میم کوین صرف نظر از اینکه همه چیز از یک شوخی ساده شروع شد، در حال حاضر بسیار جذاب هستند  و بسیاری در کمین رشد های چند ده هزار درصدی دوباره آن ها  نشسته اند. دوج کوین، شیبا، بی بی دوج و آکیتا از چهره های شناخته شده تر میم کوین ها هستند. در ادامه بیشتر به معرفی لیست بهترین میم کوین های سال ۲۰۲۲ برای سرمایه گذاری پرداخته‌ایم.

میم کوین چیست؟

قبل از پرداختن به معرفی بهترین میم کوین های آینده دار در سال ۲۰۲۲ بد نیست مقدرای به ماهیت این رمزارزها پرداخته شود. میم کوین‌ها در واقع یک نوع رمزارز هستند و از این بابت کاملاً مشابه با رمز ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم هستند اما بر خلاف این توکن‌ها اغلب اوقات ریشه در یک شوخی دارند البته اینکه یک میم کوین همیشه باید ریشه در یک شوخی داشته باشد همیشه صادق نیست.

در واقع اصطلاح میم کوین بعد از روی کار آمدن میم کوین اصلی یعنی دوج کوین مطرح شد. همانطور که بسیاری از شما هم در جریان شکل گیری دوج کوین هستید، این ارز دیجیتال به واسطه یک توییت با ته مایه طنز به وجود آمد.

داستان از این قرار است که جک پالمر که شاهد رونق بیت کوین بود، در یک توییت عنوان کرد که می‌خواهد یک رمزارز تحت عنوان دوج کوین خلق کند که جای بیت کوین را بگیرد. همین توییت باعث و بانی شکل گیری این میم کوین بود.

همانطور که بیلی مارکوس و جکسون پالمر برای دوج کوین هیچ استفاده خاصی در نظر نگرفته بودند، بسیاری از میم کوین‌هایی که بعد از آن شکل گرفتند هم با همین رویکرد توانستند بعضاً جامعه بزرگی هم دست و پا کنند.

ناگفته نماند که میم کوین و شت کوین ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی با یکدیگر دارند. در مقاله کدام شت کوین را بخریم؟ معرفی بهترین شت کوین های آینده دار و آماده انفجار بیشتر در این خصوص صحبت شده است.

ارزش و نوسانات میم کوین‌ها

از آنجایی که میم کوین‌ها در ذات هیچ گونه هدف و غایتی ندارند (در بیشتر مواقع، قصد جسارت به پیشگاه رمزارزهایی مانند شیبا را نداریم) در نتیجه نوسانات زیادی دارند. این در حالی است که ارزهای دیجیتال معتبری مانند اتریوم و کاردانو هم خود دچار نوساناتی می‌شوند اما میم کوین‌ها حتی پا را از این مقادیر هم بالاتر برده‌اند و سطح نوسانات جدیدی را به دست داده‌اند.

قابل توجه طرفداران پر و پا قرص شیبا و دوج کوین و بی بی دوج، باید بپذیریم که نوسان این پروژه‌ها در مقایسه با اغلب ارزهای دیجیتال معتبر بیشتر است. البته اگر هم نپذیرید اشکال ندارد، شما روی سر ما جا دارید!!!

از مهم‌ترین دلایلی که میم کوین‌ها تحت تأثیر این تغییرات شدید در ارزش قرار می‌گیرند، ذات و نحوه طراحی آن‌ها است. بر خلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال که عرضه محدودی دارند، در خصوص بسیاری از میم کوین‌ها هیچ گونه محدودیتی در عرضه کوین یا توکن وجود ندارد.

در نهایت، ارزش هر میم کوینی با وایرال شدن آ ندر فضای مجازی بسیار وابسته است. بد نیست که دست و پا زدن‌های ایلان ماسک و بالا و پایین رفتن‌های دوج کوین را در این رابطه به یاد بیاریم. وقتی ایلان ماسک و مارک کوبان به تبلیغ دوج کوین مشغول بودند، قیمت آن سر به فلک کشید اما با خوابیدن تب و تاب‌ها قیمت دوج کوین به شدت ماهش پیدا کرد.

اجازه دهید با چند جمله بحث در مورد چیستی میم کوین‌ها را خلاصه کنیم:

  • میم کوین‌ها در اصل برای کاربردی بودن ساخته نشده‌اند اگر بعضی از آن‌ها مانند شیبا بعدها ممکن است که کاربردهای گسترده‌ای پیدا کنند.
  • میم کوین‌ها نوسان زیادی دارند و همیشه در بازه‌های کوتاه مدت می‌تواند ریزش‌های شدیدی را تجربه کنند.
  • میم کوین‌ها اغلب عرضه نامحدودی دارند البته این موضوع در مورد شیبا صدق نمی‌کند.
  • ارزش بسیاری از میم کوین‌ها به هیجانات و تب و تاب پیرامون آن بستگی دارد.
  • اغلب میم کوین‌ها به خصوص آن‌هایی که عمر کمی از حضورشان می‌گذرد، قیمت‌های بسیار بسیار کمی دارند و گاهی حتی تعداد صفرهای اعشار آن‌ها را به سختی می‌توان شمارش کرد. برای همین بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی آن‌ها را در بسته‌های هزار‌تایی یا حتی ۱ میلیون‌تایی در بازار خود لیست می‌کنند.

با این همه واقعاً نباید حداقل همه میم کوین‌ها را با یک چشم نگاه کرد و آن را به کل یک پروژه بیهوده در نظر گرفت. سود و زیان‌های زیادی در خرید و فروش میم کوین‌ها حاصل شده است.

برای مثال اگر شما در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰) مقداری شیبا به ارزش ۱ دلار خریده بودید، می‌توانستید آن را تنها ۷ ماه بعد به ارزش بیش از ۸ هزار دلار به فروش برسانید. قطعاً ارزهای دیجیتالی که بتوانند این مقدار سود را در یک بازه کوتاه به دست دهند، بسیار نادر هستند. از این رو، سرمایه گذاران نباید آن‌ها را به کل نادیده بگیرند و حتی می‌توانند درصد کمی از سرمایه خود را به آن‌ها اختصاص دهند.

ساز و کار یک میم کوین چگونه است؟

میم کوین‌ها از بسیاری لحاظ هیچ تفاوتی با دیگر ارزهای دیجیتال ندارند و همه مزایای فناوری بلاکچین را دارند. به طوری که بسیاری از میم کوین بر بستر بلاکچین‌هایی مانند اتریوم و سولانا که از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند، پیاده سازی شده‌اند. در حال حاضر، بیش از ۳۰۰ میم کوین حول و حوش بلاکچین‌های مختلف در جریان هستند.

در این خصوص، فناوری هم دست به کار شده و فرایند خلق یک میم کوین به سادگی آب خوردن شده است. قبا خلق یک میم کوین به مقداری دانش فنی نیاز داشت و برای همین تعداد میم کوین‌ها بسیار کم بود. برای مثال سایت دِکس لانچ هر آنچه که برای خلق یک میم کوین اختصاصی برای خودتان نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

میم کوین‌ها را مانند هر ارز دیجیتال دیگری به راحتی می‌توان خرید و فروش کرد. تنها کافی است که در یک صرافی ارز دیجیتال مانند تتانکس ثبت نام کنید و به مجموعه‌ای از بهترین میم کوین‌های سال ۲۰۲۲ بازار مانند شیبا، دوج کوین و بی بی دوج دسترسی داشته باشید.

لیست بهترین میم کوین های سال ۲۰۲۲ برای خرید

انتخاب بهترین میم کوین های بازار برای سرمایه گذاری و خرید در سال ۲۰۲۲ مطمئناً کار آسانی نخواهد بود و دلیل عمده آن هم ریسک‌های مرتبط با این نوع از دارایی‌ها است. در هر صورت در ادامه سعی شده است که بر اساس داده‌های بازار از جمله ارزش بازار و حجم معامله بهترین آن‌ها معرفی شوند.

  • تامادوج (Tamadoge)؛ جدیدترین و بهترین میم کوین بازار که در مرحله پیش فروش قرار دارد.
  • بتل اینفینیتی (Battle Infinity)؛ جدیدترین بازی دنیای متاورس
  • دوج کوین (Dogecoin)؛ دارای بیشتری ارزش بازار
  • شیبا (Shiba Inu)؛ یک میم کوین به سرعت در حال رشد و با کاربردهای زیاد
  • آکیتا اینو (Akita Inu)؛ بهترین میم کوین برای تعامل میان زنجیره‌ای
  • ساموید کوین (Samoyed Coin)؛ بهترین میم کوین در اکوسیستم سولانا
  • موناکوین (Monacoin)؛ میم کوین با سرعت تراکنش خارق العاده
  • دوج‌الون مارس (Dogelon Mars)؛ یک میم کوین با پتانسیل رشد فوق العاده
  • دوج دش (Dogedash)؛ جدیدترین میم کوین برای کسب درآمد از طریق بازی
  • سیفمون اینو (SafeMoon Inu)؛ بهترین میم کوین برای سرمایه گذاری در ازای پاداش
  • دوجز آف ایلون (Doges of Elon)؛ بهترین میم کوین در دنیای توکن‌های غیرمثلی (NFT)
  • هوگو فایننس (Hoge Finance)؛ یک میم کوین محبوب برای استیکینگ

عبارت بهترین که در لیست بالا استفاده شده است صرفاً به دنیای میم کوین‌ها محدود است.

تامادوج، تازه وارد و جذاب

در صد لیست بهترین میم کوین های سال ۲۰۲۲، ارز دیجیتال تامادوج (TAMA) قرار دارد که در واقع توکن بومی تاماورس (Tamaverse) است. این رمزارز از تازه‌ترین اعضای خانواده دوج است اما خب به نحوی خود را تافته جدا بافته می‌داند.

اول از همه اینکه دوج کوین همه محبوبیت خود را مدیون تب و تاب شبکه‌های اجتماعی و چند شخصیت تأثیرگذار مانند ایلان ماسک است اما در نقطه مقابل تامادوج از توکن چند کاربردی است که کاربران با استفاده از آن در یک سری مجموعه از پلتفرم‌های کسب درآمد از طریق بازی (P2E) شرکت کنند.

علاوه بر این، تامادوج در نظر دارد تا استراتژی ضد تورمی (deflationary) را هم در پیش بگیرد. دوج کوین عرضه توکنی خود را از ۱۰۰ میلیارد با ۱۳۲ میلیارد افزایش داده است. در حالی که تاما دارای حداکثر عرضه ۲ میلیارد توکن است که می‌تواند در بلند مدت به کمک تاما بیاید و تاثیرات مثبتی روی ارزش آن داشته باشد.

در هسته دنیای تاماورس یک حیوان خانگی یا بهتر بگیم سگ خانگی به نام تامادوج قرار دارد که می‌توان آن را خرید، پرورش داد و فروخت. هدف از این پلتفرم بازی و کسب درآمد بزرگ کردن تامادوج‌ها و استفاده از آن‌ها در رقابت ماهیانه با دیگر کاربران است. در آخر هر ماه هم، کاربران با بهترین عملکرد از پلتفرم پاداش دریافت می‌کنند.

بتل اینفینیتی

بتل اینفینیتی (Battle Infinity) به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز در تلاش برای ترکیب کردن پروتکل‌های وب ۳ با پلتفرم‌هایی کسب درآمد از بازی دنیای متاورس است. از سال ۲۰۲۰ به این سمت با افزایش هیجانات پیرامون توکن‌های غیرمثلی (NFT) و متاورس، تعداد زیادی پروژه وارد بازار شد اما بتل اینفینیتی توانسته است که خود را جزء بهترین پروژه‌های مطرح کند.

بتل اینفینیتی به کاربران اجازه می‌دهد که در بتل آرنا شرکت کنند. بتل آرنا در واقع پلتفرم متاورسی بتل اینفینیتی است که کاربران می‌توانند با حضور در آن در ۶ بازی مختلف به کسب درآمد مشغول شوند. از طرفی هم، کاربران می‌توانند از زمان خود حداکثر استفاده را ببرند و با استیک کردن یا همان سهام گذاری سود اضافی از دارایی خود کسب کنند.

کاربران با شرکت در پلتفرم‌های بتل سواپ، بتل گیمز و بتل مارکت می‌توانند از پاداش‌های سیستمی سود کسب کنند. بتل مارکت پلتفرمی برای ساخت قراردادهای هوشمند و توکن‌های غیرمثلی (NFT) است.

دوج کوین؛ میم کوین با بالاترین رزش بازار

دلایل زیادی می‌توان آورد که دوج کوین بهترین میم کوین بازار است. دوج کوین از نظر بسیاری از کارشناسان باید اولین انتخاب برای گنجاندن در سبد سرمایه گذاری به عنوان میم کوین باشد. دوج کوین به عنوان یکی از زیر قیمت‌ترین ارزهای دیجیتال بازار در سال ۲۰۲۲ هم در نظر گرفته شده است.

دوج کوین آغاز کننده دنیای میم کوین‌ها خو در سال ۲۰۱۳ کار خود را شروع کرد و به دنبال رشد بیت کوین و آلت کوین‌ها، محبوبیت زیادی پیدا کرد.  در حال حاضر دوج کوین به عنوان پادشاه میم کوین‌ها در نظر گرفته می‌شود که توسط چهره‌های سرشناسی هم حمایت شده است. ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا و اسپیس ایکس دز مهمترین اشخاصی بوده که موجبات انفجار دوج کوین را فراهم کرده است.

قیمت دوج کوین در حال حاضر فاصله زیادی با سقف قیمتی خود در سال ۲۰۲۱ دارد اما با این وجود هنوز جزء ۲۰ پروژه برتر بازار و بهترین میم کوین سال ۲۰۲۲ است. پذیرش دوج کوین به طور گسترده در حال افزایش است.

شیبا؛ بهترین میم کوین به لحاظ سودهی در سال ۲۰۲۲

شیبا بدون شک یکی از گزینه های لیست بهترین میم کوین های سال ۲۰۲۲ برای سرمایه گذاری است که کار خود را از اواخر سال ۲۰۲۰ شروع کرد. با اسناد به صحبت‌هایی که خالق گمنام آن یعنی ریوشی داشته است، شیبا در تلاش برای گرفتن جایگاه دوج کوین به عنوان بهترین میم کوین بازار است و به همین دلیل بسیاری آن را «قاتل دوج کوین» نامیده‌اند.

شیبا را به خاطر رشد قیمتی سرسام آوری که داشته است می‌شناسند. به طوری تنها در سال ۲۰۲۱ و در رالی ارزهای دیجیتال بیش از ۲۱ هزار درصد رشد داشت و همین موضوع آن را به یکی از بهترین میم کوین های سال ۲۰۲۲ تبدیل کرده است.

از طرفی هم شیبا تنها شبکه‌های اجتماعی را هدف قرار نداده بلکه روند توسعه‌ای را به‌گونه‌ای پیش برده است که در حال حاضر کاربردهای زیادی برای این پروژه وجود دارد. شیبا طبق روند توسعه‌ای اخیراً وارد دنیای متاورس شده است و در اواخر سال ۲۰۲۲ باید منتظر ظهور شیباریوم باشیم.

اگر قصد سرمایه گذاری روی شیبا را دارید، پس بد نیست مقاله پیش بینی قیمت آینده شیبا را مطالعه کنید. برای خرید شیبا هم می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال تتانکس با کمترین کارمزد و قیمت‌های مناسب استفاده کنید.

آکیتا اینو؛ یک پروژه با آینده‌ای روشن

آکیتا (AKITA) یکی دیگر از گزینه‌های لیست بهترین میم کوین های سال ۲۰۲۲ است. آکیتا هم مانند شیبا روی بلاکچین اتریوم پیاده سازی شده است. آکیتا هم مانند دیگر میم کوین‌ها شروع شوخی‌واری داشت اما به مرور زمان توسط توسعه دهندگانی مختلف توسعه داده شده است.

آکیتا اینو مدعی شده است که ۵۰ درصد از عرضه خود را به خالق اتریوم یعنی ویتالیک بوترین انتقال داده است و ۵۰ درصد باقیمانده را هم به منظور تأمین نقدینگی در کیف پول یونی سواپ قفل کرده است. این پروژه در حال حاضر کاربردهای میان زنجیره‌ای دارد و اخیراً هم وارد همکاری با بلاکچین آوالانچ شده است.

ساموید کوین؛ بهترین میم کوین اکوسیستم سولانا

ساموید کوین را از چند جنبه می‌توان جزء بهترین میم کوین‌های بازار در سال ۲۰۲۲ قرار دارد که دست به دامان بلاکچین سولانا شده است. ساموید کوین توسط تعدادی از توسعه دهندگان سولانا، بنیانگذار صرافی اف تی ایکس (FTX) یعنی سم بنکمن فرید و خالق سولانا یعنی آناتولی یاکوفنکو خلق شده است.

ساموید کوین توانسته تبدیل به محبوب‌ترین میم کوین بلاکچین سولانا شود و همچنین از بزرگ‌ترین ارزش بازار در میان دیگر میم کوین‌های اکوسیستم سولانا هم لذت می‌برد.

در هر صورت هدف اصلی ساموید کوین  افزایش تعداد کاربران اکوسیستم سولانا، آموزش به کاربران، توسعه ارتباط‌های شخصی میان کاربران و همچنین کمک به هولدرها در راستای افزایش سودهی تعیین شده است. ساموید کوین را می‌توان نماینده و چهره میم کوین‌های بلاکچین سولانا در نظر گرفت و در سال گذشته یکی از سریع‌ترین پیشرفت‌های ممکن را داشته است.

موناکوین؛ بهترین میم کوین در سال ۲۰۲۲ از نظر سرعت تراکنش

موناکوین (MonaCoin) یکی از قدیمی‌ترین میم کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال است و در لیست بهترین میم کوین ۲۰۲۰ هم قرار گرفته دارد. موناکوین در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد و در حال حاضر هم جامعه‌ای بزرگ در کشور ژاپن دارد. این پروژه ماهیتی غیرمتمرکز، متن باز دارد و بر اساس یک شبکه همتا به همتا (P2P) کار می‌کند. اغلب کاربرد موناکوین شامل پردازش بسیار سریع تراکنش‌ها می‌شود.

دوج‌الون مارس

دوج الون مارس (Dogelon Mars) در واقع پیش درآمدی از پادشاه میم کوین‌ها یعنی دوج کوین است. تیم توسعه دهنده این میم کوین ته مایه طنز در خلق این توکن را بیشتر کرده و دو چهره معروف دنیای میم کوین‌ها یعنی دوج کوین و ایلان ماسک را با هم ترکیب کرده که حاصل آن به دنیا آمدن دوج الون مارس یا دوج ایلان مارس است.

به مانند بسیاری دیگر از میم کوین‌ها، شبکه دوج الون مارس هم مبتنی بر جامعه و غیرمتمرکز است. اصطلاح «مارس» موجود در اسم این میم کوین هم اشاره به این دارد که شهرت میم کوین‌ها حتی از کره زمین هم فراتر رفته است! کاملاً جدی گفتم! همین شوخی‌ها است که باعث شده به این ارزهای دیجیتال، میم کوین گفته شود.

دوج دش؛ تازه‌ترین میم کوین برای بازی و کسب درآمد

دوج دش را می‌توان به عنوان بهترین میم کوین ۲۰۲۲ که تازه وارد هم است در نظر گرفت. دوج دش مبتنی بر بایننس اسمارت چین (BSC) بوده و در واقع یک پلتفرم کسب درآمد از طریق بازی (P2E) است. این بازی کاملاً بر گرفته از بازی سوپرماریو یا همان قارچ خور دوران کودکی بسیاری از ما و صد البته سونیک (همان خارپشت ابی دوست داشتنی) است.

کل استراتژی این بازی، جمع کردن سکه‌ها حین دویدن است. غایت دوج دش وارد کردن تعداد بیشتری کاربر به دنیای بازی و کسب درآمد است و با دست گذاشتن روی حس نوستالژیک جامعه خاصی را هدف قرار داده است. دوج دش توسط یکی از شیفتگان دنیای ارزهای دیجیتال یعنی پاول بنیان‌گذاری شده است و  الان توسط یک تیم در حال توسعه است.

سیفمون؛ بهترین میم کوین برای پاداش در قبال سرمایه گذاری

با توجه رشد روز افزون بلاکچین و بازی، سیفمون اینو (SafeMoon Inu) روی خلق یک میم کوین برای جامعه گیمرها متمرکز شده است. پروتکل سیفمون ارائه دهنده یک پلتفرم بازی کاملاً نوین تحت عنوان اس‌ام‌آی پلی (SMI Play) است که در آن به هولدرهای توکن اس ام آی، پاداش‌هایی  به صورت توکن‌های غیر مثلی (NFT) اهدا می‌شود.

سیفمون اینو از سیستم پاداش و جریمه پروژه‌های دیفای مانند سیفمون بهره برده است. در این سیستم، ۲ درصد از هر تراکنش در میان هولدرها تقسیم می‌شود و به این طریق هولدرها در بلند مدت از این سیستم پاداش دهی سود خواهند برد.

خلاصه‌ای از آنچه در مورد میم کوین گفته شد:

  • از آنجایی که بسیاری از میم کوین‌ها عرضه نامحدودی دارند، بسیار پر نوسان هستند.
  • کارکرد میک کوین‌ها مانند سایر ارزهای دیجیتال است و تمامی مزایای یک بلاکچین را هم دارند.
  • دوج کوین بزرگ‌ترین میم کوین از نظر ارزش بازار و شیبا از معدود میم کوین‌هایی است که عرضه محدود دارد.
  • دوج کوین، شیبا، فلوکی اینو، آکیتا و بی بی دوج به عنوان بهترین میم کوین سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شوند.
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback
آیا پامپ و دامپ ارز دیجیتال کلاهبرداری است؟ منظور از کانال و سیگنال پامپ چیست؟ - تتانکس بلاگ
1 سال قبل

[…] استفاده که شاید بسیاری آنها را تحت عنوان شت کوین یا حتی میم کوین بشناسند صرفا جهت سر کیسه کردن سرمایه گذاران خلق شده […]

trackback
کدام شت کوین را بخریم؟ معرفی بهترین شت کوین های آینده دار و آماده انفجار - تتانکس بلاگ
4 ماه قبل

[…] را هم دریافت می‌کنند. در مقاله ای بیشتر در خصوص بهترین میم کوین برای سرمایه گذاری صحبت کرده […]